خبرهای داغ:
مدیر بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان تأکید کرد

ضرورت آموزش فرایند محور برای تولید علم و تکنولوژی

مدیر بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان گفت: یکی از راهکارها برای تولید علم وتکنولوژی آموزش فرایند محور استکه باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۱۲۹
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکبر کاوسی امید صبح امروز در نشست شورای همفکری بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان به بیان تفاوت بین جنگ، گفتگو و جانشینی تمدن‌ها پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به جایگزینی تمدن اسلامی به جای تمدن غرب اشاره دارند وبرای تحقق این امر باید مولفه‌های مهم تمدن غرب مانند تکنولوژی را از آنها گرفته و با حذف نکات منفی به استفاده درست از آن بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای تولید علم وت کنولوژی آموزش فرایند محور است که باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس دوره اول متوسطه نیز در این جلسه با بیان اینکه فرایند محور آموزش ما تکمیل نیست، اظهار داشت: شاخص‌هایی به عنوان قرارداد بین مجموعه واستان منعقد شده که این شاخص‌ها 9 محور دارد که نتیجه آن آموزش همکاران است.

محمدحسین بیرامی با بیان اینکه این امر در قالب ضمن خدمت عرضه می‌شود اما از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، افزود: بایداین آسیب، به عنوان مهمترین بخش آموزش همکاران برای پیشبرد هدف آموزش محور برطرف شود.

وی ابراز داشت: علت دوم نیز تنوع بافت فرهنگی دانش‌آموزان مدارس و پیش‌بینی نشدن این موضوع در تدوین کتب درسی است که برای کاهش این موضوع طرهایی در ناحیه یک ارائه شده است.

کارشناس دوره اول متوسطه خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار، معلم یاددهنده روش‌های حل مسئله و جشنواره خوارزمی است.

وی عنوان کرد: در جشنواره خوارزمی پنج مورد ذکر شده که به کشف استعدادها می‌توان دست یافت که شامل پژوهش، ادبیات، زبان، آزمایشگاه و دست سازه‌ها می‌شود.

در پایان جلسه مصوب شد که این طرح در مدارس به طور جدی پیگیری شود و مدارسی که پتانسیل دارند آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات