یادداشت؛

تحریم ها لغو شدند، معلمان تحریم!

کد خبر: ۸۶۲۴۴۲۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

این روزها با شیرین شدن کام مردم کشورمان با لغو پاره ای از تحریم ها باز این فرهنگیان هستند که با تبعیضی دیگر، فهمیدند تحریم شدن یا نشدن، فرقی به حال نزار آن ها نخواهد داشت!

شاید مسئولان فرهنگی، مجلسی ها و در راس آن خود مسئولان آموزش و پرورش با آموزش مشکل دارند که این اندازه چوب لای چرخ فرهنگیان می گذارند یا تعریف آموزش چیز دیگری است!

در هر حال روند تبعیضی در حق معلمان و دیگر کارمندان، معادله تک مجهولی است که تنها مجهول آن وظیفه دولت در قبال فرهنگیان است چراکه با وعده توخالی افزایش 800تومانی فرهنگیان در چند ماه گذشته، و اعمال آن تنها برای افرادی محدود آن هم 500تومان، تبعیض و تحریم دیگری برای آن ها کلید خورد.

در حالی که در سازمان ها و نهادهای دولتی دیگر با استقبال از آموزش برای دوره های ضمن خدمت کارکنانشان، جدا از امکانات، پاداش هم در نظر می گیرند، جای تعجب است در نهاد آموزشی چون آموزش و پرورش، به آموزش کمترین بهایی داده نمی شود.

فرهنگیان با سابقه به یاد دارند که سال ها پیش در زمان ریاست جمهوری م. خ، برای ۱۷۶ساعت دوره ضمن خدمت گذرانده شده، معادل حقوق یک ماه، پاداش تعلق می گرفت که متاسفانه در دولت گذشته این امتیاز همچون بسیاری از امتیازهای دیگر کشورمان پرپر شد.

امروز نیز دولت اعتدال وام دار همان تفکر تبعیضی در حق فرهنگیان است و کمر همت بسته است تا هزینه دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را از چندرغاز خود آن ها مسترد کنند! جایی که همه سازمان ها تلاش می کنند با تشویق کارکنان خود، آن ها را به سمت آموزش بیشتر و کارایی بهتر سوق دهند، این آموزش و پرورش است که کارکنان خود را جریمه می کند تا کسی دنبال آموزش نباشد و این تنها یک نمونه از انبوه تبعیض در حق فرهنگیانی است که می سوزند تا بسازند و متاسفانه روند ناعدالتی در حق فرهنگیان همچنان ادامه دارد...

میرحسین بنی هاشم

ارسال نظرات
آخرین اخبار