دومین نشست تخصصی کمیته صیانت از حقوق هسته‌ای:

اخوان فرد: ما نه دلواپسیم و نه ذوق‌زده بلکه واقع‌بین هستیم

دبیر کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای گفت:‌ما نه دلواپسیم و نه ذوق‌زده بلکه واقع‌بین هستیم و با این نگاه مباحث را رصد می‌کنیم
کد خبر: ۸۶۲۲۲۹۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
 مسعود اخوان فرد کارشناس حقوقی و از مدیران سابق انرژی اتمی و همچنین دبیر کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای در دومین نشست این کمیته که امروز یکشنبه در خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه موضوعاتی نظیر فناوری هسته‌ای شامل همه ابعاد علوم می‌شود اظهار داشت: ما نه دلواپسیم و نه ذوق‌زده بلکه واقع‌بین هستیم و با این نگاه مباحث را رصد می‌کنیم چرا که با طرف‌هایی روبرو هستیم که سالیان سال سابقه بدعهدی‌شان مشخص است.
وی با بیان اینکه در حقوق بین‌الملل بر اساس اعتماد عمل نمی‌کند بلکه بر اساس اعتقادات رفتار می‌شود، گفت: ما بنا بر اصل مقابله به مثل سؤال می‌کنیم که آیا زمان راستی‌آزمایی طرف مقابل فرا نرسیده و آیا لغو تحریم‌ها مقطعی است یا دائمی؟
دبیر کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای یادآور شد: اجرای یک سند بسیار سخت‌تر از مذاکرات درباره امضای آنهاست و امروز همه باید برای این امر جمع شده و کمک کنند.

اخوان فرد با اشاره به شروط چندگانه مجلس شورای اسلامی در سال 59 برای بیانیه الجزایر بین ایران و آمریکا گفت: بر اساس آن بیانیه آمریکا تعهد و تضمین می‌داد که در امور داخلی ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخالت نکرده و تمامی سرمایه‌های ایران را آزاد کند اما این طور نشد.

وی همچنین با اشاره به شروط 28 گانه که مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی برای پذیرش برجام مطرح کردند یادآور شد: این پذیرش مطلق نیست بلکه مشروط می‌باشد.

اخوان فرد در پایان این سؤال را مطرح کرد که آیا ایران از ذیل فصل 7 منشور شورای امنیت خارج شده است یا خیر؟

اخوان فرد: ما نه دلواپسیم و نه ذوق‌زده بلکه واقع‌بین هستیم

دومین نشست خبری اعضای کمیته تخصصی صیانت از حقوق هسته‌ای ایران با موضوع تحلیل حقوقی، اقتصادی و فنی از روز اجرای برجام ساعت 10 امروز یکشنبه در خبرگزاری فارس با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد.

حسین آبنیکی، حجت الله عبدالملکی، فواد ایزدی، مسعود اخوان فرد از جمله حاضران در این نشست تخصصی بودند که به ایراد مواضع کارشناسی خود در خصوص روند آغاز اجرای برجام پرداختند.

مشروح این نشست متعاقبا منتشر خواهد شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار