"مسئولان در راستای تداوم ارزش‌های دینی و اسلامی گام بردارند"

دستگاه‌های اجرایی فرصت‌های اشتغال جوانان را در دستگاه خود شناسایی کنند

استاندار مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان باید فرصت‌های مربوط به اشتغال جوانان را در دستگاه خود شناسایی کرده و این موارد معرفی و در اختیار جوانان قرار دهند.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۶۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، محمود زمانی قمی صبح امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی با اشاره به اشاره به لزوم تصویب مصوباتی که قابلیت اجرا در زمینه رفع مشکلات بیکاری جوانان را داشته باشد اظهار داشت: در جلساتی که برگزار می‌شود نباید به ارائه راهکارهایی بسنده کرد که به سبب قوانین بالادستی قابلیت اجرا ندارد.

وی افزود: متاسفانه برخی از مصوبات به سبب عدم تطبیق با قوانین و اجرایی نشدن این تفکر را ایجاد می‌کند که دولت آن را اجرا نکرده است، آنچه را که سال‌های پیش نیز رخ داده اگر شود به کم‌کاری دولت یازدهم مرتبط می‌کنند.

استاندار مرکزی گفت: این پیشنهادات را می‌توان به بدنه دولت منتقل ساخت تا برای رفع مشکلات بیکاری جوانان گامی بردارند، شفاف‌سازی در هر زمینه‌ای صورت گیرد، در حال حاضر دولت با مشکل کمبود نیرو مواجه نیست و این واقعیتی است که باید به مردم گفته شود نه اینکه تنها به برگزاری جلسات و مصوبات غیرقبل اجرا تکیه داشته باشیم.

زمانی‌قمی با اشاره به مشکلات موجود در بحث کمبود نقدینگی در دولت گفت: شرکت توسعه اماکن ورزشی در سال 85 تنها 50 نفر نیرو داشته اما در حال حاضر این تعداد به بیش از هزار نفر رسیده در واقع دولت در پرداخت حقوق و مزایا با مشکل تأمین اعتبارات مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر درآمد دولت به سبب کاهش قیمت نفت صرف پرداخت یارانه می‌شود که باید در این شرایط واقع‌بینانه برنامه‌ریزی کرده و راهکارهای مناسبی را ارائه داد.

استاندار مرکزی اشتغال را یک امر تک علتی و دستوری ندانست و گفت: باید تمامی مشکلات و مسائل مربوط به اشتغال جوانان بررسی و رصد شود و با رعایت انصاف، عدالت، همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های مربوطه این مشکلات رفع شود.

زمانی‌قمی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات اشتغال جوانان گفت: رفع مشکلات، ارائه راهکارها و مصوبات مربوط به اشتغال جوانان نباید در حد شعار باقی بماند، بلکه می‌طلبد با تشکیل کار گروه تخصصی توسط سمن‌ها و استفاده از ظرفیت جوانان اجرای مصوبات نظارت و پیگیری شوند.

وی افزود: در همان لحظات نخست شهادت شیخ نمر رژیم عربستان را با بدترین فشارها از سوی افکار عمومی مواجه ساخت که این رژیم را دچار سردرگمی کرده بود و اما این حرکت نابه جا سبب شد تا آنان طلبکار شوند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده زنده‌ای است که هوشمندانه در تمامی مواضع و عرصه‌ها در حال حرکت است و در این مدتی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد این را نشان داده که در بزنگاه های تاریخ نیز مشکلات را پشت سر می گذارد و به قله های افتخار می رسد که ماهیت جهوری اسلامی احترام به حقوق افراد و جوامع و دیدن قوانین است.

روند ارائه تسهیلات بانکی به جوانان باید بازنگری شود

زمانی‌قمی ادامه داد: با وجود چنین اقداماتی اگر تاکنون طول صف بیکاری در کشور یک‌هزار متر بوده ابن میزان با وقوع این جریانات سیاسی افزایش می‌یابد و امروز رفع مشکلات حوزه اشتغال را با چالشی جدی مواجه می‌سازد.

وی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی با آزاد کردن نیروهای خود و در اختیار قرار دادن نیروهای متخصص و کارآمد در سالن‌های ورزشی بلا استفاده در سطح استان می‌توانند از این فضاها برای آموزش‌های مهارتی بهره گیرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مهارت‌آموزی می‌تواند گامی موثر در راستای رفع بیکاری باشد، جوانان دارای مهارت امکان به کارگیری را از سوی دستگاه‌ها و صنایع دارند، مشورت با جوانان می‌تواند از سوی دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد تا با همکاری این قشر ظرفیت‌های ناشناخته استان را شناسایی و مورده استفاده قرار دهند.

زمانی‌قمی با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان در حوزه اشتغال گفت: روند ارائه تسهیلات بانکی به جوانان باید بازنگری شود و همچنین فرصت‌های جدید شغلی ویژه جوانان توسط دانشگاه صنعتی اراک پیگیری و به این ستاد ارائه شود.

وی افزود: برگزاری جلسات با جوانان و شنیدن مشکلات این قشر می‌تواند فرصتی را فراهم آورد تا با مشورت با آنان راهکاری را برای مشکلات دست یافت، تمامی دستگاه‌های ستاد ساماندهی امور جوانان باید فرصت‌های مربوط به اشتغال جوانان را در دستگاه خود شناسایی کرده و این موارد معرفی و در اختیار جوانان قرار دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح اشتغال زایی پاره وقت جوانان در حوزه ورزش به عنوان یک طرح خوب با یک نگاه واقع‌بینانه باید دنبال شود، بسیاری از باشگاه‌ها شرایط بکارگیری نیرو را ندارند بنابراین صورت جلسات تنها برای رفع تکلیف نباشد.

زمانی‌قمی با دادن وعده‌های دروغین از سوی برخی مسئولان را خلاف اخلاق دانست و گفت: وعده‌های را به مردم دهیم که اجرایی شود و این مهم را به ویژه در مصاحبه با رسانه‌ها درنظر داشته باشیم، مسئولان باید در صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود علاوه بر پاکی، صداقت و درستی در راستای تداوم ارزش‌های دینی و اسلامی و همچنین اهداف و آرمان‌های حضرت امام راحل گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات