خبرهای داغ:

مراکز آموزش عالی در مناطق آزاد تخصصی تر فعالیت کنند

خبرگزاری بسیج: دبیر شورای راهبردی آموزش عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه مراکز آموزش عالی مستقر در مناطق آزاد باید تخصصی تر فعالیت کنند، گفت: مراکز دانشگاهی منطقه آزاد ارس با برخورداری از ظرفیت های کم نظیر می تواند سرآمد آموزش عالی در مناطق آزاد شوند.
کد خبر: ۸۶۲۰۲۳۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، بهمن امانی در جشنواره پژوهش های برتر ارس افزود: با توجه به بررسی های صورت گرفته در بین مناطق آزاد کشور، این منطقه قابلیت تحقق اهداف توسعه محور آموزش عالی را دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به رویکرد متفاوت آموزش عالی در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی، وزارت علوم و تحقیقات تمرکز ویژه ای در جذب دانشجویان به این مناطق دارد و پذیرش دانشجویان خارجی در پردیس های دانشگاهی مناطق آزاد کشور به زودی عملیاتی می شود.
امانی گفت: مناطق آزاد با توجه به قوانین سهل و خاصی که دارند بستر مناسبی برای تربیت دانشجویان و نیروی کار ماهر در رشته های تخصصی مورد نیاز همان منطقه به شمار می روند.
وی افزود: در آینده نزدیک پردیس های دانشگاهی مناطق آزاد نیازهای آموزشی ساکنان منطقه، متقاضیان تحصیل در داخل کشور و کشورهای همسایه را تامین خواهند کرد.
امانی گفت: در حال حاضر در دنیا پنج میلیون دانشجوی مهاجر وجود داد که این رقم در سال 2020 به هفت میلیون نفر می رسد که در این میان سهم قاره آسیا تنها 12درصد است و ما باید با تکیه بر توانمندی های علمی و قوانین خاص مناطق آزاد، سهم خود را در جذب دانشجوی خارجی افزایش دهیم.
وی ادامه داد: دانشگاه ها و صنایع موتور محرکه تحول اقتصادی جامعه به شمار می روند و هرگونه کاستی در این بخش ها لطمه های عمیقی را به بدنه اجتماعی و اقتصادی کشور وارد می کند و ما باید با ایجاد صنایع دانش بنیان و گسترش پژوهش های کاربردی به این تحول اقتصادی دست پیدا کنیم.
نخستین جشنواره پژوهش های برتر ارس با هدف گسترش روحیه تحقیق و پژوهش و جلب مشارکت حداکثری پژوهشگران برگزار و در آن
10 مقاله و پایان نامه برتر با رویکرد اقتصاد دانش بنیان به عنوان پژوهش های برتر انتخاب و از 30 پژوهشگر برتر دانشگاه های مستقر در منطقه آزاد ارس و دانشگاه های آزاد و پیام نورهادیشهر تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار