خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز:

جایگاه تبریز در آستانه رسیدن به جهان شهر است

کد خبر: ۸۶۱۹۶۰۴
|
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

خبرگزاری بسیج: معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در شورای راهبردی فرهنگی شهرداری تبریز ویژه «تبریز، پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018»، گفت: دستاوردهای مختلف بین‌المللی تبریز، جایگاه این شهر را در آستانه تبدیل به یک جهان‌شهر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری کلان شهر تبریز، حجت‌الاسلام حمیدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری کشورهای اسلامی با حضور هنرمندان 35کشور در ابتدای امسال، نقطه مهم موفقیت‌های بین‌المللی تبریز بود.

وی ادامه داد: تصویب انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، برگزاری همایش بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در تبریز و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش، از دیگر اتفاقات مهمی بود که در نهایت موجب شد تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریزاز ادامه رایزنی‌ها برای حضور بین‌المللی تبریز خبر داد و افزود: تلاش‌ها برای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت کتاب ایران آغاز شده و در این راستا، مستندات و زیرساخت‌های لازم در حال تدوین است.

حمیدی بیان کرد: همچنین در تلاشیم تا تبریز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام به معاونت فرهنگی سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شود.

وی با بیان این‌که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، یک توفیق بلاتکرار و مغتنم است، تاکید کرد: با ادامه این رایزنی‌ها مصمم هستیم تا نام تبریز را تا تحقق جایگاه جهانی آن، تداوم ببخشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار