خبرهای داغ:
نامه سرگشاده بسیج فرهنگیان فارس به وزیر آموزش و پرورش

دشمن در صحنه های آموزشی به بهانه خصوصی سازی خود را بروز رسانی نکند

چالش بزرگی که دشمن در فتنه نفوذ در کشور های هدف به آن می پردازد چالش علمی و تمدنی است که آغاز آن در مراکز آموزشی با مدیریت خصوصی است.
کد خبر: ۸۶۱۷۹۳۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس طی نامه سرگشاده ای به وزیر آموزش و پرورش به موضوع خصوصی سازی واحدهای آموزشی پرداخته است. در ادامه متن کامل این نامه آورده شده است.

شواهد گویای آن است که وزارت آموزش و پرورش بر آن است تا در سال تحصیلی 96-95 نزدیک به 25درصد واحد های آموزشی را به بخش خصوصی واگذار نموده و خصوصی سازی را وارد تکالیف آموزشی و پرورشی دولتی نماید. نماد عقل محاسباتی در مقابل مسئولیت های دینی نگاهی کاملا اقتصادی و تجارتی !!!

گذشته از آسیب ها و یا فرصت هایی که این تصمیم می تواند داشته باشد آنچه مسلم است در وهله نخست قوه مجریه که مجری وظایف حکومتی در مبانی اسلامی است، کوشش می کند تا رفع مسئولیت از بخش های اقتصادی و صنعتی را در یک همانند سازی نامتعارف به مسئولیت خطیر آموزش و پرورش، تعلیم و تعلم نیز بکشاند.

در پرتو خصوصی سازی واحد های آموزشی خوب است به چند نکته اشاره و متولیان و حامیان این امر به آن پاسخ دهند؛

- اصل مهم و فراموش شده کادر سازی انقلابی در صحنه های آموزشی چه می شود؟

- پیوند نظام تربیت اخلاقی و نظام تربیت دینی را در مبانی آموزشی چگونه مرجع سازی می کنید ؟

- تفکیک و اولویت گذاری عقلانیت فقهی و عقل محاسباتی را در این طرح چگونه تعریف و فرهنگ سازی می کنید؟

- اگر بتوان اداره سازی را واگذار کرد! مسئولیت تربیت نسل ها را چگونه؟

- تدوین نظامات اجتماعی در امر تربیت با اجرای این طرح قرار است چه محصولی را ارائه دهد؟

- مهارت آموزی در آموزش و پرورش چه می شود؟ ( به ویژه مهارت مادر بودن و پدر بودن )

به یقین عقل چرتکه انداز بخش خصوصی که به دلیل کسب منفعت وارد حوزه آموزشی و پرورشی شده است در هیچکدام از مسئولیت های معنوی پرورشی و تربیت وارد نخواهد شد چراکه ایشان در بخش هایی وارد می شون که می توان آن را ارزش گزاری ریالی کرد.

در این بین فقط باید به یک واژه محتوایی اندیشه نمود و پیوسته در ذهن آن را پروراند؛ "در فتنه نفوذ نقش آموزش پرورش در انحطاط نسل ها چگونه تهیه و اجرا می شود"

آیا مدیران و مسئولین بزرگترین مجموعه آموزشی و پرورشی کشور که به طور مستقیم سیزده میلیون نفر ( دانش آموز و کادر آموزشی) و غیر مستقیم بیش از چهل میلیون نفر (دانش آموزان، کادر آموزشی و خانواده های ایشان) را شامل می شوند به وجود نحله های منحط فکری که در کمین هستند تا کمترین فرصت آموزشی در جامعه را در نسل نونهال، نوجوان و جوان را به دست گیرند را نمی بینند؟ یا به قدرت نظارتی خود خیلی اطمینان دارند ! که اگر نظارتی هم داشتند به خصوصی سازی نمی پرداختند.

آیا طراحان و حامیان این طرح به حضور معاندان فکری و اعتقادی نظام اسلامی (با پوشش یا بدون پوشش) در صحنه های آموزشی و پرورشی فکر کرده اند؟ و اصولا در این موضوع دغدغه های ذهنی دارند؟!

جدا از تهدیدات و آسیب های فرهنگی که این طرح دارد آیا متولیان امر نیازمندی ها و درخواست های افکار عمومی از مجموعه آموزشی کشور را نمی بینند؟!

قانون اساسی را که تصریح دارد آموزش تا پایان مقطع متوسطه رایگان است را چگونه تعریف می کنید؟!

و شعار قانونمندی و قانون مداری چه می شد؟!

جالب آنکه این رفع تکلیف دولت از وظایف ذاتی در تمامی بخش های مسئولیتی ایشان ( اقتصادی ، فرهنگی ، صنعتی ...) کاملا مشهود است که هم اکنون به حوزه فرهنگ نیز رسیده است آن هم درست در زمانی که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز بر جهاد فکری در مقابله با تهاجم نرم دشمن لیبرال تاکید مضاعف دارد . چراکه در فتنه نفوذ دشمن به تربیت نخبگان در مراکز آموزشی متمرکز است و به جای قتل عام انسان ها به قتل عام فکر ها می اندیشد.

وزیر محترم آموزش و پرورش آیا گمان نمی کنید که طرح خصوصی سازی مدارس؛

- زمینه نفوذ دشمن را با راهبرد تقدم مصلحت بر تکلیف و حقوق بر مسئولیت در تهاجم نرم را ایجاد و تسریع می کند (همانند آن چه در خصوصی سازی مد نظر است)

- کادر سازی و نخبه پرری نظام سلطه در کشورهای هدف در آموزش و پرروش ساده تر ، کم هزینه تر و آثار آن ماندگارتر است.

- استکبار با کادر سازی از ابتدایی ترین مرحله (مدرسه) آغاز می کند تا مناصب تصمیم ساز و تصمیم گیر را در آینده در دست گیرد .

- آقای وزیر مشاهده کنید که تاریخ ایران اسلامی مملو از پیاده نظام دشمن در تهاجم فرهنگی است که ابتدا در واحد های آموزشی داخلی (دوران کودکی و نوجوانی) نفوذ سپس آرمان های نحس خود را حوزه فرهنگ تربیت (کادر سازی) دنبال و اجرایی نمود .

- آیا به این نکته پرداخته اید که چالش بزرگی که دشمن در فتنه نفوذ در کشور های هدف به آن می پردازد چالش علمی و تمدنی است که آغاز آن در مراکز آموزشی با مدیریت خصوصی است، مدیریتی که در فکر منفعت است و نه کادر سازی انقلابی

آگاه باشید بار دیگر فتنه نفوذ دشمن الحادی خود را در صحنه های آموزشی به بهانه خصوصی سازی بازخوانی و به روز رسانی نکند که تاریخ ایران اسلامی و انقلابی همه را به خوبی قضاوت خواهد کرد.

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس
ارسال نظرات
پر بیننده ها