خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

قطع رابطه با عربستان به نفع ایران است

کارشناس مسائل سیاسی اعلام کرد: کشور ایران هیچ نیازی به رابطه با کشور عربستان ندارد و بازنده این قطع ارتباط خود کشور سعودی می‌باشد چرا که به نفع کشور ایران می‌باشد که با آل سعود که حامی تروریسم است رابطه‌ای نداشته باشد.
کد خبر: ۸۶۱۷۰۷۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین با اشاره به شخصیت ارزشی شیخ نمر باقر النمر بیان کرد: شخصیت علمی و جهانی شیخ نمر برای تمامی بزرگان و علمای شیعه و سنی شناخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات شیخ نمر در عربستان گفت: شیعیان کشور عربستان از ابتدائی‌ترین حقوق انسانی در این کشور محدود هستند بطوریکه حق استخدام در ادارات دولتی و یا حق تحصیل در دانشگاه‌ها را ندارند.

قبادی افزود: در این خفقان و بی ارزش قرار دادن شیعیان توسط حکمای آل سعود شیخ نمر در پی احقاق حقوق شیعیان وارد میدان شدند و مبارزه کردند و برای حق و حقوق خود قیام کردند که با این اقدام عالم مجاهد با خشم دولت آل سعود و دستگیری ایشان مواجه بود.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: دولت آل سعود به دلیل اخلال در نظم عمومی  و مبارزه با حقوق و دولت عربستان حکم اعدام را برای شیخ نمر اعلام کرد و در ادامه این حکم را اجرایی کردند.

این مسئول عنوان کرد: کشورهای آمریکا، انگلیس و صهیونیسم با حمایت‌های خود از عربستان موجب تفرقه افکنی بین مسلمان هستند تا بتوانند وحدت را از بین ببرند.

قبادی اضافه کرد: کشورهای مستکبر با حمایت‌های مالی در عربستان در پی تقویت گروهک‌های تروریستی می‌باشد که بتوانند کشورهای اسلامی را مورد آزار و اذیت قرار دهند و این چیزی جز روسیاهی آل سعود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: مقام عظمای ولایت بارها بر این مسئله تاکید داشته‌اند که جهان اسلام بیش از هرچیزی به وحدت مسلمین نیاز دارد تا بتواند در برابر ایادی مستکبر و ظالم ایستادگی کند.

قبادی با اشاره به پیامد قطع رابطه ایران و عربستان اظهار کرد: کشور ایران هیچ نیازی به رابطه با کشور عربستان ندارد و بازنده این قطع ارتباط خود کشور سعودی می‌باشد چرا که به نفع کشور ایران می‌باشد که با آل سعود که حامی تروریسم است رابطه‌ای نداشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با شاره به تاثیر قیمت نفت با قطع رابطه ایران و عربستان بیان کرد: کاهش روابط در قیمت نفت و بورس تاثیری دارد اما چیزی که حائز اهمیت این است که کشور ایران از مواهب طبیعی بسیاری برخوردار است و ایران بیشتر از عربستان صادرات نفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور عربستان تنها نفت دارد و اعزام حجاج ایرانی به عربستان درآمد مالی بیشتری از فروش نفت برای این کشور دارد.

قبادی تصریح کرد: این عملکردهای آل سعود چیزی جزء فروپاشی این دولت نخواهد بود و در نهایت عربستان به مانند ارباب پشیمان خود آمریکا دنبال ارتباط گیری با ایران می‌گردد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به گفت و گویی تلفی ظریف با جان کری تشریح کرد: این انتقاد همیشه به دولت یازدهم بوده است که برای مشاوره مسائل منطقه‌ای ایران با کشورهای بیگانه ارتباط نداشته باشند.

وی افزود: آقای ظریف باید خود در خصوص مسائل ایران مستقلا و با استقلال کامل موضع ایران را اعلام نمایند نه اینکه داوری را به سمت دولت باطل ببرد به نوعی دزد را برای محاکمه پیش شاه دزد ببرند.

این مسئول در خاتمه متذکر شد: متاسفانه دستگاه‌های دیپلماسی کشور در حل مشکلات اسلامی کوتاهی کرده‌اند و همه تلاش‌های خود را برای رضایت 1+5 داشته‌اند که این خود نقد بزرگی را در پی دارد.

 

 

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها