خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

حق والدین و احترام به آن ها حقوق انسانی است

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: حق والدین و احترام به آن ها حقوق انسانی است و همه خلق بشر با دین و بی دین باید به پدر و مادرشان احترام بگذارند.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۴۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام موسی رجبی رزانی مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین صبح امروز در جمع کارکنان این ناحیه به مباحث اخلاقی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل که قرآن به آن اشاره دارد احترام به پدر مادر است و در هر آیه ای که خداوند به عظمت خود پرداخته است در ادامه آن از نیکی به پدر و مادر سخن گفته است.

وی خاطر نشان کرد: والدین واسطه خلقت هستند، سفارش نیکی و احسان به پدر و مادر در راستای اطاعت از خداوند است نه در راستای شرک و کفر، این در صورتی است پدر و مادر فرزندشان را به راه راست هدایت کنند.

رجبی یادآور شد: والدین واسطه خلقت هستند، حق والدین و احترام به آن ها حقوق انسانی است و همه خلق بشر با دین و بی دین باید به پدر و مادرشان احترام بگذارند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین عنوان کرد: دوره حمل و شیر دهی فرزند از مهم ترین دوران یک انسان است که هر عملی بر نطفه و فرزند تاثیر مثبت و منفی می گذارد، پس باید رعایت همه جوانب در این موضوع لازم است.

این استاد اخلاق با بیان اینکه رعایت برخی موارد در دوران بارداری و شیردهی تأثیر بسزایی در خلق و خوی آدمی دارد، تأکید کرد: انسانی سعادتمند به دنیا می آید که در هنگام وضع حمل، رعایت همه جوانب معنوی در نظر گرفته شود.

وی گفت: نکته مهم این است که انسان نباید برای خداوند شریک پیدا کند و اولین کسی باید از او اطاعت پذیری کند خداوند است، بعد از آن احترام و اطاعت پذیری از والدین است.

رجبی در خاتمه اذعان داشت: بحث احسان و نیکی به پدر و مادر خیلی مهم است به طوری که خداوند کریم در سوره های (بقره آیه 83) (نساء آیه 36) (انعام آیه 151) (اسراء آیه 23)(لقمان آیه 14) به این موضوع اشاره دارد که آیه 23 سوره اسراء جامعترین آیه در حقوق نیکی به پدر و مادر است.

 

1004/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها