"نظام ایران مردم سالاری دینی است"

کفر و ایمان با یکدیگر سازش ندارند

مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: کفر و ایمان دو جریان مقابل یکدیگر هستند که هرگز با یکدیگر سازش نمی‌پذیرند باید توجه داشته باشیم که مثلث شوم به دنبال اهداف خود است.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۵۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، آیت الله نوری همدانی در مصلی بیت المقدس این شهرستان با اشاره به زمان غیبت صغری و چگونگی ارتباط امام عصر (عج) اظهارداشت: امام عصر(عج) در زمان غیبت صغری با چهار تن ارتباط داشتند و از طریق آنان با مردم ارتباط داشتند.

وی افزود: این 4نفر از جایگاه و عظمت خاصی برخوردار بودند، تا اینکه نامه ای از حضرت(عج) به محمدبن عثمان رسید که مضمون آن چنین بود که در تمام جریان ها و رخدادها دو ویژگی امام و پیامبر است که می تواند جامعه را به مقصود و مامن امن برساند و آن مدیریت و هدایت جامعه است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام عصر(عج) در زمان غیبت کبری مدیریت و هدایت جامعه را به علماء ارجاع دادند، علمایی که علقه خاصی با اهل بیت داشتند و نسبت به احکام اسلامی نیز واقف بودند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به نقش علما در مدیریت جامعه گفت: از سوی دیگر علما را الگوی مردم قرار دادند و این نوید را به مردم دادند که علما برای شما الگو و من نیز برای آن علما الگو و محبت هستم، با انتشار نامه حضرت(عج) علما و فقها خود را در برابر یک وظیفه سنگین دیدند.

وی افزود: برای رهبری و هدایت جامعه نیاز به مرکزی بود که آن حوزه بود و در زمان امام صادق 4 هزار عالم بنام در آن تحصیلت اسلامی و علمی را آموختند، تاسیس حوزه برای تربیت و پرورش افرادی که بتوانند رهبر و مدیر باشند ضروری بود و این نخستین مسئولیت نهاده شده بر عهده علما بود.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: حوزه بنا نهاده شد تا این سلسله هرگز قطع نشود و کسانی تربیت شدند که در مناظره بسیار قوی بودند و در واقع حوزه ها محل پرورش شاگردان امام عصر است که بایستی باشند و هدایت و مدیریت جامعه را بر عهده گیرند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع نقش حوزه‌ها را در پرورش افراد مهم دانست و افزود: تربیت شدگان حوزه ها در فضای حاکم مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده گرفته و برای این امر باید آگاه باشند، عالم فقیه در نزد اهل بیت(ع) و خداوند از جایگاه و ارزش ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: روزی به امام هادی(ع) خبر دادند که یک فقیه با یک فرد از کفار به مناظره پرداخته و بر او غالب شده امام هادی نیز خواستند تا فقیه را ببینند و زمانی که فقیه نزد امام رسید امام به استقبال وی رفته و در جایگاه خاص در بالای مجلس نشاندند و خود نیز در کنار او نشستند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام هادی(ع) در جواب افرادی که علت را جویا شدند فرمودند ما تابع قرآن هستیم و براساس سفارشات قرآن هر کس که علم و ایمان را توام دارد از کرامت خاصی برخوردار است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع نقش دیگری با اشاره به نقش دیگر علما گفت: دومین وظیفه علما اداره مردم است پس برای این منظور باید از نظر علم، مدیریت و هدایت در سطحی بالا باشند، رکن اصلی انقلاب اسلام است که توسط امام راحل احیا شد و رکن دیگر انقلاب مردم هستند که در تمامی مراحل همراهی و کمک مردم بسیار نقش داشته است پس باید در مسیری گام برداشته شود که اول مردم را تربیت کرده و بعد با خود همراه سازیم.

وی افزود: امام راحل از سال 42 تا سال 57 مردم استکبارزده را بیدار و مهیا ساختند و مردم نیز با آگاهی سینه سپر کردند و در مقابل گلوله ها رفتند و همین مردم بودند که در دوران دفاع مقدس غوغا کرده و حماسه آفریدند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند "هزار شب عبادت کردید یک شب هم وصیت نامه شهدا را بخوانید که همه برایمان درس است"، شهدایی که جانانه ایستادند و در مکتب عاشورا گام برداشتند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به لزوم توجه به خواسته های مردمی گفت: علما باید به مردم توجه کنند و در کنار مردم حاضر باشند، رفتار خاضعانه و با خشوع را در ارتباط با مردم سرلوحه قرار دهند به ویژه ضعفا که در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه ها حضور داشتند.

وی افزود: پیغمبر(ص) فرمودند "علما در قیامت با ما محشور می شوند ولی آن به دو میز بستگی دارد یکی سواد که هرچه باسوادان باشند جایزه آنان ویژه تر خواهد بود، علما باید به قدری آگاه باشند که بتوانند در دنیای امروز پاسخ گوی مشکلات مردم باشند، علما به هر اندازه در ارشاد مردم کوشا باشند پاداش بزرگتری دریافت می کنند".

مرجع عالیقدر جهان تشیع تصریح کرد: مردم از اهمیت خاصی برخوردار هستند نظام ما مردم سالاری دینی آیت و تا زمانی که مردم حضور دارند احتیاجی به سلاح های هسته ای نیست مردم بودند که نشان دادند همیشه در صحنه هستند از این رو خدمت کردن به مردم در هر شرایطی و در پناهگاه مردم بودن حائز اهمیت است.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی 3 رکن دارد که شامل اسلام، مردم و ولایت فقیه می شود، سومین وظیفه علما مبارزه با دشمنان اسلام است و به این امر آگاه باشند که نمی توان با دشمن سازش کرد چراکه کفر و ایمان هرگز کنار هم قرار نمی گیرند.

وی افزود: دشمن روز به روز پیشرفت کرده و از نظر علمی خود را مجهزتر می سازد تا بتواند به اهداف خویش دست پیدا کند از این رو سازش با دشمن معنا ندارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مثلث شوم شامل کفر، صهیونیست و نفاق می شود و هر کس تابع این مثلث باشد ضرر می کند چراکه برخوردی که امروز در نیجریه، یمن، سوریه و عراق رخ می دهد را شاهد خواهیم بود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به لزوم هوشیاری مردم گفت: مسلمانان باید در این جریان هوشیار باشند، مقام معظم رهبری فرمودند "شما باید تمدن صدر اسلام را احیا کنید" تمدن صدر اسلام همان تمدنی است که زمانی اروپا غرق جهالت و تاریکی بود اسلام طلوع کرد و در دامن آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: خود علمایی را پرورش داد که کتابخانه‌ها را دایر و افراد به نامی چون بن سینا و رازی را پرورش دادند اما با آغاز جنگ‌های صلیبی شاهد بودیم که اسلام رو به انحطاط رفت چرا که راهی را ائمه(ع) و پیامبر اسلام(ص) تاکید کرده بودند سیر نشد.

عده‌ای کاخ نشین که به دنبال لذت گرایی بودند سبب شدند تا زیر سطره روسیه آن زمان و آلمان و انگلیس برویم و اروپا مسیر پیشرفت را در پیش گیرد.

وی افزود: ولایت فقیه همواره در کتب فقهی مطرح بوده چراکه اسلام سرنوشت افراد را به جاهلین و زیاده‌خواهان واگذار نکرده است و حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مجاهد و فریادگر با قدرت مجاهدت به میدان علم و قلم وارد شد و توانست ولایت فقیه را در عرصه زندگی بیاورد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: مطالعه آثار امام راحل امری ضروری بوده و وصیت‌نامه ایشان می‌تواند راه گشا باشد حضرت امام خمینی(ره) توانست مسلمانانی را که در حال انحطاط بودند را به اقتدار رساند و اکنون نیز مقام‌معظم رهبری توانسته در این طوفان کشتی ملت را به سلامت هدایت و مدیریت کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به ارتباط بین مردم و رهبر امت گفت: محبت متقابل میان امت و ولی‌فقیه زمان مهم‌ترین موضوعی است که در هیچ کجای دنیا شاهد ان نیستیم و تنها در ایران شاهد چنین ارتباطی هستیم و ثمره این ارتباط امنیت حاکم بر کشور است که باید ان را حفظ کنیم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اراک نیز در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشته و باید با آگاهی و هوشیاری خود در این عصر نسبت به سایر استان‌ها بهتر عمل کند، مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء می‌تواند نقش بسزایی در پرورش علما داشته باشد، 30 هزار مترمربع مساحت و 48 واحد مسکونی برای 3 هزار طلبه‌ای که در حال تحصیل هستند در خور توجه است و امیدواریم بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) به ملت سفارش کردند که باید درخت انقلاب را آبیاری کرده و در این مسیر خود را به علم و تقوی و شعور انقلابی مجهز کنند که در این میان شعور انقلابی بسیار مهم است چراکه نباید نسبت به حوادث دنیا و جامعه اسلامی بی‌اعتنا باشیم، امام راحل فرمودند"اگر مجهز به این امور شدید می‌توانید رشد کرده و پیروزی شما حتمی است مسئولیتی بر عهده شماست هرگز اجازه ندهید چون گذشته تلخ کسانی بر شما حکومت کنند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: رمز پیروزی وحدت کلمه است و با تمام خضوع از شما می‌خواهم از اختلاف دست بردارید که چون موریانه خوب و بد را ویران می‌کند باید در سراسر ایران محیطی را ایجاد کنید که اطفال ما شیر بچه‌گانی باشند که بتوانند در جبهه حق قرار گیرند تا زیر بار ذلت نرویم و مطمئن باشید که خمینی تا قطع ریشه‌های استعماری چپ و راست همسنگر شماست.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: با انسجام و وحدت در برابر دشمنان باید ایستاد و پرچم انقلاب را برافراشته نگه داشت تا به دست صاحب بر حقش حضرت ولیعصر (عج) برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات