خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

اهل قرآن بودن انسان را صاحب شرح صدر می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که اهل قرآن بودن انسان را صاحب شرح صدر می‌کند، گفت: اهل قرآن بودن انسان را صاحب شرح صدر می‌کند.
کد خبر: ۸۶۱۳۳۰۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم جشن میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) که ظهر امروز با حضور نیازعلی ابراهیمی‌پاک مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین و کارکنان این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: شرح صدر و قرآن کریم با هم ارتباط مستقیم دارند و انسان باید برای بهره مندی از شرح صدر، با قرآن ارتباط برقرار کند.

وی تصریح کرد: شرح صدر مانند دانه‌ای است که از زمین می‌روید و به دانه‌های متعدد تبدیل می‌شود و اگر آدمی هم شرح صدر پیدا کند، همانند پیغمبر (ص) صاحب اخلاق عظیم می‌شود و رشد و نمو پیدا می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که انسان با مادیات و پول صاحب عزت نمی‌شود، گفت: اگر انسان می‌خواهد همه خلقیاتش عظمت پیدا کند و صاحب عزت شود، باید با قرآن ارتباط برقرار کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که تنها قرآن به انسان کرامت می‌بخشد، خاطرنشان کرد: هر کسی می‌تواند به حوزه حفظ کردن و خواندن قرآن وارد شود، اما همه نمی‌توانند اهل قرآن باشند و اگر شخصی اهل قرآن شد، صاحب کرامت می‌شود.

وی تشریح کرد: لقمه پاک، سخن پاک و اخلاق، روحیه، قلب، ظاهر و باطن پاک انسان را اهل قرآن می‌کند.

در پایان این مراسم از فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی که در مسابقات نقاشی با محوریت قرآن شرکت کرده بودند، تجلیل شدند. پریسا افلاطونی، عطیه الیاسی، ستاره فتاحی، حسین کشاورز و محمدمهدی سروری فر از برگزیدگان این مسابقات بودند

 

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها