خبرهای داغ:
سردار گزنی:

شاخص‌های قرآنی، تحلیل مؤمنانه و منافقانه را معرفی می‌کند

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم شاخصه‌هایی را ملاک دوستی و دشمنی مؤمنان قرار می‌دهد، این شاخص‌ها را مبنای ارائه تحلیل‌های مؤمنانه و منافقانه دانست.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۷۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مؤمنان کسانی هستند که هرگاه ذکر آیات الهی می‌شود دل‌های آن‌ها از ترس خدا می‌لرزد؛ این‌ها کسانی هستند که فقط بر خدا توکل می‌کنند و اقامه نماز دارند.

اشاره به شاخص‌های قرآن درباره شناخت دوست و دشمن
وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم شاخصه‌هایی را ملاک دوستی و دشمنی مؤمنان قرار می‌دهد، افزود: این مسئله را می‌توان با تحلیل مؤمنانه و منافقانه از دوستی و دشمنی با دشمنان اسلام ارائه داد بدین صورت که اگر معیار ما دین و باورها و اعتقادات دینی باشد، یقیناً دوستی و دشمنی ما هم بر اساس همین خواهد بود اما اگر برخلاف این بود و معیارهای ما معیارهای غیردینی بود تحلیلی که از موضوعات خواهیم داشت منافقانه خواهد بود یا به تعبیر دیگر اگر بخواهیم شاخصه قرآنی را مبنای تحلیل مومنانه و منافقانه قرار دهیم باید به همان آیاتی اشاره کرد که خداوند ویژگی‌های مؤمنان را بر می‌شمارد.

استفاده ابزاری از آموزه‌های دینی، تحلیل منافقانه است
گزنی اظهار کرد: اگر ما بخواهیم از آموزه‌های دینی استفاده ابزاری کنیم در حقیقت تحلیل ما از دین تحلیل منافقانه است چنانچه ایمان و کفر ما هم بر اساس همین تحلیل می‌شود  لذا قرآن کریم در نوع تحلیل‌های ما نسبت به مؤمنان و کفار می‌فرماید که مؤمنان بر کافران سخت‌گیر و بر مؤمنان دیگر مهربانند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس بیان کرد: امروز اگر در جامعه اسلامی ما با توجه به وضعیت‌هایی که در پیش رو داریم و حوادثی که در این سال‌های اخیر و از سال 57 به این طرف داشتیم، یک نگاه تحلیلی و خیلی مختصر نسبت به وضعیت انقلاب اسلامی و تأثیرات معنوی و فکری انقلاب در این سال‌ها داشته باشیم دوستی‌ها و دشمنی‌ها بر اساس معیارهای دینی در زمان دوران امام راحل و رهبری رهبر معظم انقلاب بر اساس رهنمودهای آنان تفسیر می‌شود.
وی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: هنوز  در کشور تب و تاب انتخاباتی به آن شکل رونق پیدا نکرده است اما تفسیرهایی که افراد از انتخابات مجلس و خبرگان رهبری می‌شود،  می‌توان بر اساس همان معیارها تحلیل کرد.

تنها راه نجات در توجه به شاخص‌های قرآن و کلام ولایت است
گزنی با تأکید بر اینکه اگر معیار دوستی و دشمنی خود را شاخص‌های قرآنی و فرمایشات رهبری قرار دهیم،‌ هیچگاه به انحراف نخواهیم رفت،‌ گفت: وقتی که رهبری درباره شخصیت و تحریف مکتب امام بیاناتی را همین امسال فرمودند و زاویه‌های انحرافی که از شخصیت و مکتب امام تبیین فرمودند بسیاری از مسائل برای ما روشن شد اما چرا برخی در تحلیل‌های مومنانه و منافقانه که نسبت به انقلاب بیان می‌کنند،  این طور بیان می‌کنند که رهبری باید در کشور شورایی باشد.
وی ادامه داد: این مسئله از زبان چه کسانی بیرون می‌آید  و چرا امروز در جامعه اسلامی ما که وحدت مبنای پیشرفت و تعالی کشور است عده‌ای به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه هستند و آن‌ها چه کسانی هستند که تلاش می‌کنند تا جامعه را به فضای دو قطبی یاچند قطبی تبدیل کنند بنابراین ما در این فضای معنوی کشور یک تحلیل مؤمنانه و منافقان می‌توانیم داشته باشیم.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس اظهار کرد: آن‌چه که از برداشت‌های این روزهای اخیر مخصوصاً از انتخابات مجلس خبرگان رهبری داریم، این نکته را برای ما معین می‌کند که زاویه خط امام و انحراف از خط، مکتب و شخصیت امام(ره) امروز برای ما مشخص است و مبرهن است چه کسانی می‌توانند در راستای انحراف از مکتب و شخصیت امام گام بردارند و چه کسانی هستند که می‌توانند در راستای تدابیر حکیمانه ولایت قدم بردارند.

امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند تا جامعه ما را چند قطبی کنند
وی با تأکید بر اینکه تهدیدات پیشروی نظام و انقلاب گویای این مطلب است که امروز جامعه اسلامی ما نیاز به وحدت دارد، گفت: متأسفانه امروز برخی‌ها به فرموده رهبری تلاش می‌کنند تا چهره دشمن را بزک کرده و آمریکا را به عنوان دوست به ملت ما معرفی کنند؛ چه دست‌هایی در پشت پرده پنهان است که اجازه نمی‌دهند انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و تعالی خود قدم بردارد.
گزنی به وقایع اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: سناریوی آمریکا در 25 سال پیش برای منطقه غرب آسیا این بود که در آن محور شرارت ایجاد کند تا این محور بتواند در آینده تصویری از انقلاب اسلامی به جامعه جهانی معرفی کند که نتوانسته در اهداف و آرمان‌های خود موفق عمل کند.
به گفته وی،  امروز برخلاف سناریوهایی که دشمنان برای ما چیده‌اند، انقلاب اسلامی به آن رشد و بالندگی خود رسیده است که در جبهه مقاومت اعم از سوریه، عراق، افغانستان، شمال آفریقا و غیره انقلاب اسلامی به عنوان یک تلالو نورانی در جهان می‌درخشد اما در داخل کشور متأسفانه برخی‌ها دنبال این هستند که انقلاب، نظام و حتی رهبری را زیرسئوال ببرند.

لزوم هوشیار بر تحلیل‌های منافقانه داخل کشور
گزنی بر لزوم هوشیاری نسبت به آنچه که در داخل کشور می‌گذرد و همچنین تحلیل‌های منافقانه برخی از به اصطلاح حامیان انقلاب تأکید کرد و گفت: این صداهای ناهمگون و ناطرازی که شنیده می‌شود، تلاش می‌کنند تا مردم را به زوایه‌ای منحرف کنند که از خط امام و رهبری انحراف دارد اما کور خوانده‌اند چرا که معیار ما شاخصه‌های قرآنی و کلام ولایت است و این یعنی همان تحلیل مومنانه‌ای که اشاره شد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه امام راحل در سال 67 و بعد از قضایای حج خونین، چهره اسلام آمریکایی را در وهابیت عربستان معرفی کردند، گفت: امروز متأسفانه برخی تعمدی و غیرتعمدی به وسیله تحلیل‌های منافقانه خود تلاش می‌کنند تا عربستان را به عنوان کشوری که می‌تواند پرچمدار و سردمدار اسلام ناب است، معرفی کنند در حالی که امام راحل سال‌ها پیش از این فرموده بود که اسلام وهابی، کانون فتنه و فساد است.

عده‌ای تلاش می‌کنند تا اسلام وهابی و آمریکایی را تطهیر کنند
وی با اشاره به بخشی از سخنان امام درباره مرز بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب گفت: همین تحلیل منافقانه امروز در تجلیل از اسلام وهابی و تطیر اسلام آمریکایی دارد قدم بر می‌دارد که متأسفانه در درون کشور وجود دارد.
گزنی با تأکید بر اینکه ما انتخابات بسیار مهمی در پیش رو داریم، انتخابات را مظهر اقتدار سیاسی و ظهور و نماد ملت و مردم در عرصه سیاسی، اجتماعی و تعیین مقدرات دانست و گفت: در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باید به سمت کسانی برویم که آن تحلیل مومنانه را ارائه می‌کنند یعنی کسانی که به دنبال معیارهای دینی هستند.

بسیجیان با بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عرصه انتخابات شوند
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه انتظار می‌رود که بسیجیان ما با بصیرت و دشمن‌شناسی وارد عرصه انتخابات شوند چرا که تنها راه نجات ما همین است، کلام مقام معظم رهبری را معیار انتخاب دانست و گفت: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به یک اقتدار بی بدیل شده است و این اقتدار هم به برکت خون شهدا و رهبری حکیمانه امام و تأسی مردم به اسلام و دین باوری است.
وی در بخش پایانی سخنان خود به مراسم مذکور اشاره کرد و گفت: جلسه تکریم و معارفه نمادی در جابجایی مسئولیت‌هایی است که کسی می‌آید و دیگری از مسئولیت تودیع می‌شود و این ظاهر موضوع است اما طبق فرمایشات رهبری مسئولیت ما بسیار زیاد است زیرا مسئولیت دارای دو بعد معنوی و مادی است که بعد معنوی همان مسئولیتی که در قبال جامعه و آحاد مردم و از همه بزرگتر در مقابل خدا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها