خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

تشکیلات ستاد امر به معروف مردمی خواهد بود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: تشکیلات ستاد امر به معروف مردمی خواهد بود و اگر بخواهیم در چارچوب اداری کار را پیش ببریم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۷۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،حجت‌الاسلام سیداحمد زرگر صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در استان قزوین که با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماینده ولی‌فقیه، استاندار، ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسئولان، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر آن‌گونه که اسلام می‌گوید باشد، باید جایگاه این فریضه برای خود ما روشن شود.

وی تصریح کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شده و در آن مسائل مهمی مطرح و راهکارهای اساسی بیان شده است. این قانون از 22 سال قبل مطرح شدو در دستور کار قرار گرفت و بالاخره به تصویب مجلس رسید.

این مسئول به تشریح وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: این ستاد مسئولیت هماهنگی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل نظام برای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را برعهده دارد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی لازم را در بین همه دستگاه‌ها ایجاد می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد تا دستگاه‌ها بتوانند وظایف ذاتی خود را با همکاری و هماهنگی با هم انجام دهند.

وی اضافه کرد: نیرو و امکانات لازم برای انجام برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر در کشور وجود دارد و این موضوع تنها نیازمند هماهنگی است.

حجت‌الاسلام زرگر با تأکید بر این که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید از مردم استفاده کنیم، افزود: اگر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از مردم استفاده نکنیم، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

این مسئول با بیان این‌که اجرای طرح تذکر لسانی یاران معروف، یادآوران در آموزش و پرورش و طلایه داران در سطح جامعه با موفقیت روبرو شد، افزود: ادامه این طرح‌ها باعث ایجاد هسته‌های تخصصی می‌شود و این هسته‌ها از اثرگذاری بیشتری در بین جامعه برخوردار هستند.

وی با تأکید بر این‌که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید از تشکیلات منسجم و آموزش دیده استفاده شود، خاطرنشان کرد: تشکیلات این ستاد باید مردمی باشد و اگر بخواهیم در چارچوب اداری کار را پیش ببریم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بستر لازم جهت ترویج بیشتر امر به معروف و نهی از منکر فراهم شده و هر آن چه از قانون و تشکیلات می‌خواستیم در دسترس قرار گرفته و ضروری است از این بستر نهایت استفاده را ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها