خبرهای داغ:
در آخرین روز ثبت نام مجلس خبرگان رهبری؛

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در محل فرمانداری شهرستان همدان حاضر شد و در این انتخابات ثبت نام کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۶۷۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در آخرین روز ثبت نام مجلس خبرگان رهبری،آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدیدر انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

آیت الله محمدی صبح امروز با حضور در باغ بهشت مزار آیت الله موسوی همدانی، سردار شهید همدانی و دیگر شهیدان را گلباران و عطر افشانی کرد و با استعانت از شهدا به فرمانداری همدان مراجعه و نام نویسی کرد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدیاز اساتید حوزه‌ علمیه‌ قم‌ است‌ و هم‌اکنون‌ در همدان‌نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان است

با ثبت نام وی تعداد داوطلبان همدان برای انتخابات مجلس خبرگان به 9 نفر رسید.

پیش از آیت الله محمدی، حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی،حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قاآنی،حجت الاسلام مجید گوهری رفعت، حجت الاسلام علی اصغر پاک، حجت الاسلام حسینی، عباسچیان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی وفیاضی آورزمانی هشتداوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، ستاد انتخابات استان و شهرستان همدان برای این مهم نامنویسی کرده بودند.

مروری کوتاه بر سوابق علمی و سیاسی امام جمعه همدان:

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در سن 12 سالگی جهت تحصیل در حوزه مقدسه علمیه قم رهسپار آن دیار مقدس شدند.

ایشان درس مقدمات را نزد برادر خویش و سطوح عالی را نزد حضرات آیات و حجج اسلام، مشکینی، نوری همدانی، خزعلی و سید محمد باقر سلطانی طباطبائی و . . . طی کرده و جهت فراگیری دروس خارج فقه و اصول سالها در محضر آیات عظام و علمای اعلام، امام راحل، میرزا هاشم آملی، شیخ مرتضی حائری، تلمذ نمودند و با توفیقات الهی منظومه حکمت، را نزد شهید مفتح و حکمت متعالیه، مباحث عرفانی و تفسیری را در خدمت علامه بزرگوار طباطبائی، جوادی آملی، حسن زاده آملی و شهید مطهری فرا گرفتند.

وی در سن 28 سالگی موفق به کسب اجازه اجتهاد از آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی (ره) شده و نیز از حضرات آیات، محمد علی اراکی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، محمد تقی بهجت اجازه نقل حدیث دریافت کردند.

آیت الله محمدی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی حضور فعال و پر ثمر داشته اند ایشان پیش از 15 خرداد سال 1342 شمسی به فعالیتهای سیاسی علیه رژیم پهلوی پرداختند و بارها بازداشت شدند و در واقعه مدرسه فیضیه مورد ضرب و شتم فراوان قرار گرفتند.

همچنین در بیشتر راهپیمائی های طلاب حوزه علمیه قم حضور داشتند و در سفرهای تبلیغی و سخنرانی هایش و چند مرتبه از سوی ساواک دستگیر و زندانی شدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان مدتی در دفتر حضرت امام (ره) در قم به فعالیت پرداخته و در دوران دفاع مقدس نیز با حضور در جبهه های دفاع مقدس فعالیت داشتند و مشغول جمع آوری کمکهای مردمی جهت رزمندگان اسلام در استان مشغول بودند.

ایشان در سال 1361 از سوی دفتر حضرت امام (ره) به امامت جمعه فامنین منصوب شدند وی از سال 83 از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان و امامت جمعه این شهر منصوب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات