خبرهای داغ:
عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و مدیر حوزه علمیه همدان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۰۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی امام جمعه موقت شهر همدان و مدیرحوزه علمیه همدان با حضور در فرمانداری شهرستان همدان به‌ منظور حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه همدان ثبت نام کرد.

آیتالله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی در ساعات اولیه صبح امروز اول دی ماه 94 در محل فرمانداری همدان حاضر شد.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌ اصفهانی از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ است‌ و هم‌اکنون‌ در همدان‌ مدیریت حوزه علمیه همدان را عهده‌دار است و به‌ تدریس‌ و تربیت‌ طلاب‌ نیز اشتغال دارد.

با ثبت نام وی تعداد داوطلبان همدان برای انتخابات مجلس خبرگان به ۷ نفر رسید.

پیش از آیت الله موسوی اصفهانی، حجت الاسلام والمسلمین علی رازینی،حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قاآنی،حجت الاسلام مجید گوهری رفعت، حجت الاسلام علی اصغر پاک، حجت الاسلام حسینی و عباسچیان6 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بودند که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، ستاد انتخابات استان و شهرستان همدان برای این مهم نام‌نویسی کرده بودند.

آیت الله موسوی اصفهانی در سال‌ 1323 در اصفهان‌ به‌ دنیا آمد و در چهارده‌ سالگی‌، تحصیلات‌ حوزوی‌ خود را آغاز کرد.
وی بخشی‌ از دروس‌ دوره مقدمات‌ را در اصفهان‌ نزد آقا شیخ‌ عبدالعلی‌ عرب‌ و حاج‌ آقا مصطفی‌ بهشتی‌ گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کرد.

وی با پایان‌ یافتن‌ دوره سطح‌، به‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ آیت‌الله‌ العظمی‌ شیخ‌ مرتضی‌ حائری‌، آیت‌الله‌ العظمی‌ مکارم‌ شیرازی‌، آیت‌الله‌ العظمی‌ گلپایگانی‌، آیت‌الله‌ العظمی‌ وحید خراسانی‌ و آیت‌الله‌ العظمی‌ شیخ‌ جواد تبریزی‌ رفت‌ و سالها از محضر آن‌ بزرگواران‌ بهره‌مند شد.

آیت الله موسوی‌، همگام‌ با نهضت‌ اسلامی‌ امام‌(ره‌) خدمات‌ سیاسی‌ بسیاری‌ بر جای‌ نهاده‌ است‌. او در سالهای‌ پیش‌ از انقلاب‌ به‌ اطراف‌ شهر بهبهان‌ مسافرت‌ کرده‌ و مردم‌ آن‌ نواحی‌ را از مسائل‌ سیاسی‌ و عقیدتی‌ آگاه‌ کرد.

وی پس‌ از انقلاب‌ نیز مدتی‌ به‌ همراه‌ آیت‌الله‌ محمد مؤمن‌ در قوه‌قضائیه‌ به‌ انجام امور دادگاه‌ها اشتغال‌ داشته‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات