خبرهای داغ:
دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

نماز مهمترين و با شكوه ترين جلوه عبادت محسوب مى شود

دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: نماز مهمترين و با شكوه ترين جلوه عبادت محسوب مى شود تا حدى كه هيچ عبادتى براى تقرب و نزديكى عبد به مولا به پايه نماز نمى رسد.
کد خبر: ۸۶۱۰۳۸۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مهدی معروفی دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین صبح امروز در جلسه طرح منزلت نماز این ناحیه به اهمیت نماز پرداخت و اظهار داشت: نماز در میان عبادات اسلامی از همه مهمتر و تاثیرش در زندگی فردی و اجتماعی فراوان تر است، چنانکه خداوند متعال می فرماید: «الذین ان مکنتهم فی الارض اقاموا الصلوه» یعنی همان کسانی که هرگاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را برپا دارند.

وی خاطر نشان کرد: نماز مهمترين و با شكوه ترين جلوه عبادت محسوب مى شود تا حدى كه هيچ عبادتى براى تقرب و نزديكى عبد به مولا به پايه نماز نمى رسد. امام على (ع) در اين خصوص مى فرمايند: «الصلوه قربان كلى تقى نماز وسيله نزديك شدن هر پارسايى به خداست»

معروفی گفت: قرآن كريم وقتى درباره حكمت همين نماز سخن مى گويد، علت تشريع آن را ذكر و ياد خدا مى داند «و اقم الصلوه لذكرى نماز را براى اين كه ياد مرا زنده كنيد به پا داريد»

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به نقش موثر نماز در زندگی روزمره بیان کرد: نقش نماز در ارتقای سلامت جسم و روح افراد جامعه تا آنجاست که می تواند مایه اصلاح و تعالی روح شده و نشاط جسمانی و روحانی را سبب می شود، نماز انسان به سوی خدا و صفات پسندیده الهی و روز رستاخیز توجه داده و او را از بدی ها منع وفضایل اخلاقی انسان را تقویت و به اخلاق الهی آراسته می کند.

این مسئول عنوان کرد: در ارتقای زندگی معنوی انسان ها نماز لازم است و این رابطه معنوی میان انسان و خداست و لازم است در همه مراکز سپاه و ارگان ها اهمیت مضاعفی به امر نماز داده شود و این واجب الهی به نحو احسن ،با شکوه و باعظمت انجام گردد تا آثارفردی و اجتماعی آن نیز در صحنه عمل بروز پیدا کند.

دبیر منزلت نماز سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین یادآور شد: کمیسیون طرح منزلت نماز موجب تقویت نمازخانه ها و با کیفت اجرا نمودن نماز جماعت در ارگان ها می باشد که این یک گام موثر در برگزاری نماز جماعت می باشد.

معروفی در خاتمه به حدیثی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و عنوان کرد: اذان نماز، شتاب به نماز جماعت و نماز در صف اول سه چيزی است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى كه در آنها هست، به قرعه متوسل مى شدند و این نشان از اهمیت نماز است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها