خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

نباید خدشه‌ای به مسائل اجرایی انتخابات وارد شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه هیئت اجرایی انتخابات برای تأیید صلاحیت کاندیداها باید«مُرِ قانون»را انجام دهد، گفت: نباید خدشه‌ای به مسائل اجرایی انتخابات وارد شود.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۳۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار امروز در همایش روسای حراست فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان همدان بابیان اینکه شرکت در انتخابات شرکت در تعیین سرنوشت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از آزادترین و دموکراسی ترین کشورها در دنیا بوده و کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند انتخابات با حجم انتخابات ایران ندارند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات فرصتی برای تأیید مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: در سال 92 که انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد ۷۰ درصد مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و شرکت مردم ایران در انتخابات سندی بر مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است.

الهی تبار با اشاره به اینکه هیئت اجرایی مسئول صحت برگزاری انتخابات است، گفت: حراست فرمانداری‌ها دراین زمینه وظیفه مهم و سختی دارند چراکه اسناد و مدارک نامزدهای انتخاباتی در فرمانداری‌ها بوده و حفظ اسرار کاندیداها بر عهده حراست فرمانداری است.

وی با تأکید بر اینکه حراست فرمانداری چشم بیدار فرمانداران هستند، اظهار داشت: حراست فرمانداری معتمدترین فرد و محرم اسرار پرسنل سازمان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان داشت: کاندیداها به فکر رقابت با رقیبان خود هستند اما حراست فرمانداری باید به دنبال حفظ منافع سازمان باشد و نباید خدشه‌ای به مسائل اجرایی انتخابات وارد شود.

الهی تبار ادامه داد: حراست فرمانداری و هیئت اجرایی انتخابات باید طوری رفتار کند که مردم و افکار عمومی در قضاوت خود عملکرد هیئت اجرایی را مطلوب بدانند.

وی با تأکید بر اینکه هیئت اجرایی انتخابات وظیفه اجرای مُر قانون را دارد، افزود: حراست فرمانداری‌ها باید حواشی برای برگزاری انتخابات را کم کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بابیان این موضوع که اسناد و مدارک داوطلبان در معرض آسیب قرار دارد، بیان داشت: این اسراری است که باید حفظ شود.

الهی تبار با اشاره به اینکه این اسناد و مدارک و اسرار داوطلبان باید محرمانه بماند و حفظ شود، اظهار داشت: حراست فرمانداری‌ها مراقب باشند خبرها به بیرون درز نکند و حوزه‌ها باید به‌خوبی مدیریت شود.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: آموزش همکاران و کسانیکه در اجرای انتخابات حضور دارند بهترین راه برای کنترل و حفاظت و حراست از انتخابات است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر این موضوع که در تأیید صلاحیت کاندیداها هیئت اجرایی باید مُر قانون را انجام دهد، افزود: تأیید صلاحیت کسی که صلاحیت نداشته ظلم به‌نظام و رد صلاحیت کسی که صلاحیت داشته ظلم به مردم است.

الهی تبار بیان داشت: حراست فرمانداری‌ها کمک‌کننده به جایگاه انتخابات هستند و وظیفه آن‌ها دفاع از نظام و ایجاد فضایی آرام برای برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد انتخابات فراهم کردن امکانات لازم و ضروری برای برگزاری انتخابات است، اضافه کرد: امکانات لازم ازلحاظ حقوقی و مالی و تجهیزاتی و رسانه‌ای از سوی ستاد انتخابات فراهم می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: حراست فرمانداری‌ها باید فرمانداران و بخشداران را در برگزاری انتخابات حمایت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات