خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه استان همدان در یادواره شهدای دانشجو و طلبه در همدان:

حوزه و دانشگاه دو بال پرواز برای جامعه است

مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز برای جامعه است که با وحدت آنها افرادی چون شهیدرجایی تربیت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۸۶۲۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره شهدای دانشجو و طلبه به مناسبت بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه عصر امروز با حضور مسئولان استانی، طلاب، دانشجویان و مردم در سالن اجتماعات کانون بسیج همدان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان در این مراسم با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل که یک الهام الهی بود، اظهار داشت: اگر سپاه پاسداران نبود قطعا انقلاب از دست می رفت.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی افزود: تشکیل بسیج در کنار نیروی انتظامی و نظامی و سپاه بسیار کارساز بود و اگر مساله بسیج در هشت سال جنگ نبود این جنگ به پیروزی نمی رسید.

وی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمود «مملکت اسلامی باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد»، گفت: از دستورات دیگر امام (ره) تشکیل کمیته امداد، تشکیل نمایندگی‌های امام در دانشگاه ها و وحدت حوزه و دانشگاه بود که شهید مفتح شهید این راه است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان بیان داشت: شیعیان نیجریه و میلیون‌ها مسلمان با اسلام ناب و استقامت در مقابل آمریکا و اسراییل ایستاده‌اند.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین به بیان روایتی از امام حسن عسگری(ع) پرداخت و تصریح کرد: یکی از از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است.

* شیخ زکزاکی به تأسی از امام(ره) در نیجریه انقلاب برپا کرد

موسوی‌اصفهانی ابراز داشت: بیانات امام راحل و پیشنهادات و برنامه‌های سازنده ایشان، امروز در سطح کشورهای اسلامی عملاً به اجرا در می‌آید و تمام کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی به تأسی از امام خمینی(ره) در نیجریه انقلاب برپا کرد، ادامه داد: شیعیان نیجریه سالیان سال است در نیجریه بیدار شده‌اند و جان برکفی می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به وحدت ایجاد شده در سایه قرآن در دنیا تصریح کرد: در گام نخسست حوزویان و در گام بعدی دانشگاهیان از این فرصت به دست آمده وحدت حوزه و دانشگاه که امام راحل ایجاد کرده و مقام معظم رهبری ادامه می‌دهند حداکثر استفاده را کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این فرصت‌ها تبادل استاد است، گفت: یکی از اقدام مؤثر در دانشگاه ها پرداختن به بخشی از علوم حوزوی در دانشگاه است تا دانشجویان در کنار دروس خود این علوم را فرا بگیرند.

موسوی‌اصفهانی با تأکید بر اجرای برنامه‌های مشترک دانشگاه و حوزه تصریح کرد: برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه باید در اعتکاف‌ها و اردوهای راهیان نور برنامه‌های مشترک انجام شود.

* به کسانی رأی دهید که فتنه 88 را محکوم کنند

وی ابراز داشت: حوزه و دانشگاه دو بال پرواز برای جامعه است که با وحدت و تحقق اجرای برنامه‌های مشترک، افرادی چون رجایی تربیت شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان عنوان کرد: دفترهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها می‌توانند برای ایجاد این وحدت بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری بسیار با اهمیت است، افزود: بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب در آن وضعیت آشفتگی طی 24 ساعت توسط مجلس خبرگان رهبر بزرگ انقلاب انتخاب شدند و این مرد بزرگ توانست ادامه دهنده راه امام(ره) باشد.

موسوی اصفهانی خواستار هوشیاری و بصیرت مردم شد و بیان داشت: به کسانی رأی دهید که فتنه 88 را محکوم کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید نمایندگانی انتخاب شوند که تأیید مقام معظم رهبری را نه فقط در زبان بلکه در عمل نیز داشته باشند و دشمن را محکوم کنند، کسانی که در عمل پیرو امام و رهبری باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات