اقتصاد مقاومتی؛ سدی در برابر پروژه نفوذ دشمن

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با اشاره پایان مذاکرات هسته ای گفت :هنوز متن توافق نامه هسته ای میان ایران و 1+5 امضاء نشده بود که هیات‌های اقتصادی کشورهای غربی پشت دروازه‌های ایران به صف شدند به امید این که با نفوذ در اقتصاد و بازار ایران، سهمی را از آن خود کنند.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

وی به تاکیدات ویژه رهبری در خصوص اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دیگر تکلیف بر دولتمردان تعیین شده و با توجه به سابقه تیره غرب به خصوص آمریکا، باید در دوران پسا تحریم مراقب نفوذ همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور بود.

قنبری به تاریخچه نفوذ و تحت سلطه قرار دادن کشور‌های جهان از سوی غرب به ویژه آمریکا ، اشاره کرد و گفت: پروژه‌ی نفوذ عرصه‌ها و جنبه‌های مختلفی را شامل شده که یکی از مهمترین آنها عرصه اقتصادی است. وی ادامه داد : آمریکا با وابسته نمودن کشورهای در حال توسعه از منظر اقتصادی، استقلال و هویت کشورها را در اختیار خود گرفته و نه تنها به سود کلان مالی دست پیدا می‌کند بلکه امور سیاسی و اجتماعی جوامع را تحت سلطه خود در می‌آورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با بیان اینکه در کشور ما نیز پس از انقلاب اسلامی، آمریکا به هر اقدامی دست زد تا نظام جمهوری اسلامی که الگوی نوینی برای کشور‌های جهان به ویژه کشورهای اسلامی منطقه بود را به زانو در آورد اظهار داشت: شاهد این ماجرا، کودتای نوژه، حمایت و پشتیبانی از گروهک‌های تروریستی، تحریک صدام ملعون به جنگ با ایران، تحریم‌های متعدد به بهانه‌های واهی، تهدید به تهاجم نظامی و ... بوده است.

حجت الاسلام اکبر قنبری با اشاره به توجه رهبر انقلاب به تولید ملی که از ضرورت‌های مهم اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: در دوران تحریم با وجود فشار غرب بر ساختار اقتصادی کشور، در جنبه هایی از تولید ملی رشد مناسبی داشته ایم و اینک در دوران پسا تحریم نگرانی از ورود کالاهای غربی به کشور و اشباع بازار داخلی از کالاهای خارجی وجود دارد. در این صورت دیگر جایی برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باقی نمی‌ماند. اینکه امروز هیات‌های بازرگانی غرب برای ورود به ایران به صف شدند جای بسی نگرانی دارد چرا که بدون تردید یکی از اهداف آنان صادرات کالاهایشان به ایران است.

وی در پایان جریان نفوذ به اقتصاد و بازار‌های داخلی را در حال حاضر یکی از اهداف غرب دانست و گفت: این نیاز به مدیریت اقتصادی از سوی دولتمردان دارد. ایران از یک سو به عنوان بازار مصرف و از سوی دیگر با در اختیار داشتن منابع عظیم انرژی همواره در طول تاریخ مورد توجه استعمارگران قرار داشته و انتظار می‌رود که با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی راه نفوذ غرب را بر اقتصاد کشور ببندیم.

ارسال نظرات