مدیراجرایی مسابقات قرآن کریم وزارت ورزش و جوانان خبر داد :

دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان و کارکنان استان در خمین

روحی در آئین افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی و با هدف ترویج و شناساندن آیات وحی به جوانان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۷۰۹۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج ، ذبیح الله روحی گفت : با تلاش‌های انجام شده و آموزش‌های مستمر هر ساله شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی مسابقات قرآنی هستیم، امسال 40 هزار نفر در دومین دوره در مسابقات قرآن کریم جوانان، ورزشکاران و کارکنان استان مرکزی شرکت کردند که در مقایسه با سال قبل آمار چشمگیری است.
 
 وی افزود: شرکت کنندگان در نخستین دوره از مسابقات قرآن کریم جوانان، ورزشکاران و کارکنان در سه رشته با هم به رقابت پرداختند هم‌چنین امسال نیز با استقبال زیاد از سوی شرکت‌کنندگان مراحل و شرایط مسابقات افزایش یافت که با استقبال شرکت‌کنندگان مواجه شد.
 
مدیر اجرایی مسابقات قرآن کریم وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مرحله کشوری این مسابقات گفت: مرحله کشوری این مسابقات در سه ماه پایانی امسال با شرکت نفرات برتر در هر زمینه برگزار می‌شود که همین امر سبب افزایش روحیه رقابتی بین شرکت‌کنندگان می‌شود.
 
روحی تصریح کرد: دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی در رشته‌های قرائت و تحقیق، اذان، مفاهیم، حفظ موضوعی آیات، حفظ یک و 3 ساله، حفظ 10 و 20 جزء از قرآن کریم و احادیث در سطح کشور در حال برگزاری است.
 
وی ادامه داد: حضور داوران بین المللی در کیفیت بخشی، نقاط قوت و ضعف شرکت کنندگان تاثیر به‌سزایی دارد و بنابر درخواست‌های دیگر مراکز استان‌ها در سال آینده مرحله حفظ کل قرآن کریم به دیگر مراحل این مسابقات برگزار می‌شود.
 
مدیر اجرایی مسابقات قرآن کریم وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سایت اطلاع‌رسانی ترتیل گفت: این سایت امسال برای اطلاع‌رسانی آمار و مراحل مسابقات راه‌اندازی شده است و تمام مباحث مربوط به مسابقات از جمله آموزش، صوتی، تعداد شرکت کنندگان استان‌ها، امتیازات و مباحث خبری در این سایت ثبت می‍‌شود.
 
روحی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیص داده شده به دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان و کارکنان ورزش و جوانان استان مرکزی 5 میلیارد ریال است و این اعتبار برای این چنین با مسابقات با هجم شرکت کننده‌های بالا بسیار کم و جزیی است.
 
وی ادامه داد: این مسابقات با حضور 175 نفر از استان مرکزی و شهرستان‌های اطراف و 12 نفر از داوران بین‌المللی در بیت امام خمینی(ره) به مدت یک روز برگزار می‌شود.


خبرنگار ورزشی : ا . آقارضی
ارسال نظرات