نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بسیج:

ادغام وزرات نفت و نیرو در دولت قبل هم مطرح شد و مجلس رای نداد

مروی گفت: ادغام وزارت نیرو و نفت و تشکیل وزارت انرژی در دولت قبل مطرح بود ولی تصویب نشد و فعلا این طرح به عنوان ایده مطرح است.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۶۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹

علی مروی نماینده مردم مشهد و نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به ایده دولت برای ادغام دو وزارت خانه نفت و نیرو و تشکیل وزارتخانه انرژی اظهار داشت: ادغام وزارت نیرو و نفت و تشکیل وزارت انرژی در دولت قبل مطرح بود ولی  تصویب نشد و فعلا این طرح به عنوان ایده مطرح است.

وی با بیان اینکه در دولت قبل که میرکاظمی وزیر نفت بود ادغام این دو وزارتخانه مطرح شده بود افزود: آن زمان احمدی نژاد نامه ای نوشت که ادغام این دو وزارتخانه صورت بگیرد اما به تصویب نرسید.

نماینده مردم مشهد در خصوص انحلال بنیاد مسکن نیز خاطرنشان کرد: انحلال بنیاد مسکن نیز به صورت ایده است که باید لایحه شود و به مجلس بیاید تا مورد بررسی قرار گیرد ادغام دو وزارتخانه نیرو و نفت جای بحث دارد وزارت نیرو بسیاری از وظایف در اختیارش است که باید این مسئولیت ها واگذار شود.

مروی در ادامه با اشاره به دیپلماسی ضعیف دولت در ایجاد کاهش قیمت نفت گفت: دیپلماسی قطعا موثر است و وزارت خارجه در رابطه با نفت باید جدی تر باشد، اگر دیپلماسی قوی باشد در افزایش قیمت نفت اثر دارد و اگر ضعیف باشد به کاهش قیمت نفت می انجامد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار