یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

اگر ادغام وزارت نیرو و نفت به سرنوشت ادغام وزارت بازرگانی و صنایع منجر شود منطقی نیست

عبدی با اشاره به ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن در گذشته گفت: از جهتی این ادغام لازم بود چون بخش تجارت را مستقل از صنعت حمایت می کرد اما با این ادغام بخش صنعت در واردات و صادرات کار خودش را می کند و جدای از بخش تجارت است؛ بنابراین اگر ادغام وزارت نیرو و نفت بنا باشد به این سرنوشت بینجامد منطقی نیست.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۳۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

بیژن عبدی اقتصاد دان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به ادغام وزارتخانه های نفت و نیرو و تشکیل وزارت انرژی اظهار داشت: اگر بناست با ادغام این دو وزارتخانه هماهنگی بیشتری صورت گیرد تا در یک راستا باشد منطقی است.

وی با اشاره به ادغام وزارت بازرگانی و صنایع و معادن در گذشته گفت: از جهتی این ادغام لازم بود چون بخش تجارت را مستقل از صنعت حمایت می کرد اما با این ادغام بخش صنعت در واردات و صادرات کار خودش را می کند و جدای از بخش تجارت است؛ بنابراین اگر ادغام وزارت نیرو و نفت بنا باشد به این سرنوشت بینجامد منطقی نیست.

این کارشناس اقتصادی افزود: واردات وصاردات باید مقرراتش متناسب با حمایت از تولید داخل تنظیم شود اما بعد از ادغام هم همان روند گذشته را در پیش گرفتند و هر وزارتخانه ای مستقلا کار خودش را می کند، بنا براین با تشکیل وزارت انرژی، وزارت نیرو نباید زیر گروه وزارت نفت قرار گیرد چون این دو بخش مستقل از هم هستند.

عبدی تصریح کرد: اگر دولت با این اقدام قصد دارد با ایجاد هماهنگی در دو وزارت خانه نوع انرژی مورد نیاز کشور تا چند سال آینده، نحوه سوخت نیروگاهها و برق و میزان وابستگی به نفت یا انرژی های جایگزین نفت و گاز را مشخص کند و تصمیم کلان بگیرد به نفع کشور است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار