خبرهای داغ:
مشاور استاندار آذربایجان شرقی:

پیامبر اسلام بر همه قواعد دوران جاهلیت خط بطلان کشید

خبرگزاری بسیج: مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در آیین گرامیداشت 28صفر سازمان هلال احمر این استان گفت: در عصر جاهلیت اعراب و اقوام مختلف قبیله و عشیره و انواع بت ها و ... را مایه برتری خود می پنداشتند که خداوند متعال با مبعوث کردن پیامبر اکرم بر همه این قاعده ها خط بطلان کشید و اخلاق حسنه و تقوی را ملاک برتری انسان قرار دادند.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۳۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: همه انبیای الهی زمینه ساز ظهور پیامبر بزرگ اسلام بوده اند و خداوند متعال برای رساندن شخصیت پیامبر اسلام به نقطه کمال وجود نازنین پیامبر را به انواع صفات جمیل آراسته است.

وی به معجزه جاودانی قرآن کریم اشارهو خاطرنشان کرد: هر کتاب آسمانی نشانگر مقام و مرتبه پیامبر مربوطه در نزد پرودگار متعال می باشد و همانگونه که عظمت پیامبر اسلام با عقل بشری قابل درک نیست، عظمت قرآن کریم هم ورای عقل بشری بوده و عظمت پیامبر اسلام در قرآن نهفته است.

امام جمعه هریس با بیان اینکه بزرگترین ره آورد قرآن کریم و دستاورد وحی، اخلاق نبوی است، اظهار داشت: ناهنجاری های موجود در زندگی، افزایش طلاق ها، کاهش صله ارحام و افزایش بی احترامی به والدینناشی از فقر اخلاق در جامعه است.


وی به تاثیر اخلاق حسنه در همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی اشاره و بیان کرد: رعایت اخلاق نبوی توسط کارکنان ادارات موجب پایین آمدن هزینه حکومتداری می شود.

حجت الاسلام احمدی به رسالت سنگین هر فرد در جامعه اسلامی تاکید و عنوان کرد: متاسفانه امروز ما در جامعه با خزان اخلاق روبرو هستیم و باید سلسله مراتب اخلاقی را بر همه سلسله مراتب ها ترجیح داد و در ادارات اگر کارکنان به تاسی از سیره نبوی اخلاق با ارباب رجوع رفتار کنند هزینه حکومتداری پایین آمده و جامعه ما به جامعه ای اخلاق محور تبدیل و از لغزش ها بدور خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار