خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی در نشست تخصصی با خبرنگاران حوزه انرژی:

مصرف گاز بخش خانگی در استان چهار برابر افزایش یافت

خبرگزاری بسیج: مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: با برودت هوا و بارش برف در روزهای اخیر در 24ساعت گذشته 35میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده است که نشانگر افزایش چهار برابری مصرف در بخش خانگی است و پیش بینی می شود با تداوم برودت هوا این مقدار به 40میلیون مترمکعب در روز برسد.
کد خبر: ۸۶۰۴۸۳۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، ولی اله دینی افزود: امسال تأمین گاز طبیعی نیروگاه های استان از روند مطلوبی برخوردار بوده و در 48 ساعت گذشته نیروگاه های استان بالغ بر شش میلیارد مترمکعب مصرف داشتند.

وی اظهار کرد: گاز رسانی به 1100روستا از محل بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93 با دارا بودن 20 خانوار یا جمعیتی بیش از 100نفر از سال گذشته آغاز شده و 425 روستا در دست اجرا می باشد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی 200 روستا تا پایان سالجاری به شبکه گاز خواهند پیوست.

دینی ادامه داد: هم اکنون همه شهرها و 1375 روستا استان با بیش از یک میلیون و 362 هزار مشترکاز نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که از لحاظ تعداد مشترک دارای رتبه چهارم کشوری هستیم.

وی نحوه گازرسانی به روستاهای دور دست را با استفاده از روش CNG عنوان کرد و افزود : 99 روستا به علت دوردست بودن و هزینه بالای گازرسانی به روش CNG گازرسانی خواهد شد که مراحل طراحی آن ها به پایان رسیده و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشند.

دینی در پاسخ به میزان و نحوه دریافت بدهی نیروگاه ها گفت: پرداخت بدهی نیروگاه ها از طریق دو وزارت خانه اقدام می شود.

وی در مورد مدیریت مصرف در مواقع افت فشار و بحران اظهار داشت: در این مواقع در مرحله اول محدویت در تأمین گاز نیروگاه ها اعمال شده و در مرحله دوم این محدودیت در پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و کارخانجات سیمان اعمال می شود و در مرحله آخر نوبت گاز صنایع است بطوی که به تولید مشکلی وارد نشود و برای همه این وارد در ستاد سوخت استان هماهنگی لازم بعمل آمده تا همه صنایع بتوانند سوخت دوم ذخیره و استفاده نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار