خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

اربعین عظمت قیام عاشورا وامام حسین‌(ع) را به دنیا نشان داد

امام‌جمعه همدان گفت: اربعین عظمت قیام عاشورا و امام حسین(ع) را به دنیا نشان داد که چگونه این جمعیت عظیم از سراسر جهان در کنار تربت سیدالشهدا عاشقانه جمع می‌شود و به ابراز ارادت می‌پردازند.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۹۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: رعایت تقوای الهی تمام شئون زندگی انسان را تحت تأثیر مثبت قرار می‌دهد.

وی با تقدیر از کمک‌های مردم استان همدان برای بازسازی عتبات عالیات گفت: اربعین عظمت قیام عاشورا و امام حسین(ع) را به دنیا نشان داد که چگونه این جمعیت عظیم از سراسر جهان در کنار تربت سیدالشهدا عاشقانه جمع می‌شود و به ابراز ارادت می‌پردازند.

امام‌جمعه همدان افزود: زیارت اربعین امام حسین (ع) در مناسبت‌های مختلف سفارش شده است اما براساس روایات زیارت اربعین دارای اهمیت ویژه‌ای است به نحوی که زیارت اربعین نشانه و علامت شیعه بودن معرفی شده است.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین اظهار داشت: امام حسین (ع) تمام هستی و خون مطهرش را در راه خدا بذل کرد تا بندگان خدا را در تمام دوران‌ها و مکان‌ها از حیرت و ذلالت گمراهی نجات دهد.

محمدی با بیان اینکه حیرت زدایی در تشخیص حق از باطل و صراط هدایت و مستقیم برای هر انسانی جزو اولین و مهمترین تکالیفی است که برعهده دارد، افزود: در جاهلیت مدرن امروز، جنایت‌های وحشتناکی از بشر سر می‌زند که ریشه در ظلالت دارد که مصداق بارز آن همین اعمال عناصر تکفیری و داعش در منطقه است.

وی جنایات آل سعود در یمن و رژیم صهیونیستی در فلسطین را را نشأت گرفته از ذلالت و جهالت انسان‌های امروزی دانست و گفت: حسین (ع) خون پاکش را برای رهایی انسان‌ها از جهالت و حیرت نثار کرد.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استکبار جهانی برای تأمین امنیت خود امنیت دنیا را از بین برده است گفت: غربی‌ها که دم از تمدن و حقوق بشر می‌زنند و در برابر اعدام یک فرد قاچاقچی مواد مخدر در ایران سریع موضع‌گیری می‌کنند خود عمل ظالمانه و ننگین سقط جنین را قانونی اعلام و در برابر قتل‌عام هزاران انسان بی‌گناه در سراسر دنیا سکوت می‌کنند.

وی با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا گفت: این دو نامه رهبر فرزانه و رشید انقلاب اسلامی برای بیداری جوانان غربی و توجه آنان به این همه قتل و خشونت در دنیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات