نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطرح کرد

ساخت زائرسرای بوشهری ها در کربلا

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: زائرسرای بوشهری ها در شهرهای مشهد، کربلا و نجف با کمک های مردمی و همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۵۶
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در جمع مسئولان ستاد بازسازی استان بوشهر، گفت: حرکت در مسیر اهل بیت یک هدیه الهی است که خداوند این هدیه را  نصیب استان و مردم ولایتمدار بوشهر کرده است و ساخت دو ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در بوشهر در واقع یک حماسه اهل‌بیتی دیگر در این استان است.

امام جمعه شهر بوشهر اظهار کرد: خدمت در عتبات عالیات افتخارات و مایه عظمت مردم استان بوشهر است که مسئولین ستاد بازسازی این کار بزرگ را به عهده گرفته اند.

این استاد اخلاق افزود: باید در کنار ساخت دونیم ضریح حضرت سیدالشهداء(ع) و حضرت قاسم(ع) کارهای فرهنگی مانند برگزاری دعا و آموزه های دینی انجام شود.

وی بیان کرد: برخی افراد منتقد حرکت فرهنگی ضریح خیمه گاه به شهرها هستند که از مسئولین ستاد بازسازی می خواهم پاسخی به آنها ندهند و این امور را به شورای راهبردی شرعی واگذار نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: کمیته تخصصی فرهنگی در مکان های ساخت ضریح خیمه گاه برای پاسخ به سوالات و شبهات ایجاد شود.

آیت الله صفایی بوشهر عنوان کرد: شما منتخب اهلبیت هستید و اگر کار خیر یا اشتباهی انجام دهید در کارنامه اعمال اهلبیت ثبت خواهد شد.

وی ابراز کرد: در مکان های ساخت ضریح مراسم های عزاداری سنتی فراموش نشود و از زمان ورود تا نصب پروژه مستند سازی کنید.

مسئول شورای فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات باید از حالت رسمی و وزارتخانه ای بیرون بیاید و کاملا مردمی باشد.

آیت الله صفایی بوشهری اذعان کرد: در آینده زائرسرای بوشهری ها در شهرهای مشهد، کربلا و نجف با کمک های مردمی و همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد خواهد شد./انهای پیام
ارسال نظرات