مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر:

پاسخ ما به حمله سایبری آمریکا سخت‌تر خواهد بود

مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر گفت: آمریکایی‌ها از تامین امنیت سایبری ایمیل رییس جمهور خود عاجزند.
کد خبر: ۸۶۰۱۵۷۵
|
۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر محمد پایبست صبح امروز در نشست با فرهنگیان استان بوشهر، اظهار کرد: سربازان بصیر ولایت، افسران جنگ نرم در استان بوشهر به تاسی از پدران خود که رئیسعلی دلواری بوشهر را به گورستان روباه پیر و مهدوی‌وار خلیج فارس را به مدفن شیطان بزرگ تبدیل کردند، این‌بار قلم‌های خود را که جوهر از خون بیش از 2 هزار شهید این دیار گرفته است برای مقابله با هر نفوذی آماده کرده‌اند.

پایبست ادامه داد: چرا آمریکا که خود را شاخص آزادی دنیا می‌داند ورود فرزند زیر 13 سال به شبکه‌های اجتماعی را با سلب حضانت فرزند از خانواده جریمه می‌کند ولی ما بجای اسباب‌بازی و عروسک، تبلت و موبایل متصل به اینترنت را برای کودکان زیر7 سال خود تجویز می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حوزه فضای مجازی شاهدیم که قانونگذاری، اجرا و نظارت همه در یک وزارتخانه جمع شده بود که با درایت رهبری و دستور صریح ایشان مبنی بر حذف شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی منتظر حذف این شوراها هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بقول رئیس جمهور محترم وقتی همه اختیارات یکجا جمع شود فساد می‌شود اما چرا شورای عالی فضای مجازی کشور تصویب سیاست‌های کلان مربوط به بازی‌های رایانه‌ای را نسبت به یکی از مهمترین دغدغه‌های رهبری که حذف شوراهای موازی مستقر در یک وزارتخانه است را در اولویت قرار می‌دهد

مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر افزود: طبق ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه هیچ اطلاعاتی نباید از کشور خارج شود و جز با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات نمی‌شود این قانون را اجرایی کرد.

پایبست خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها که از تامین امنیت سایبری سفارتخانه‌ها، وزارتخانه‌ها و حتی ایمیل رییس جمهور خود نیز عاجزند، بارها از طریق ویروس‌هایی مثل استاکس‌نت، گاوس، فلیم، مدی، مینی‌فلیم و ناریلام سعی در نفوذ به زیرساخت‌های سایبری کشور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: ایالات متحده باید بداند که موشک جواب موشک است و در صورت تکرار، پاسخ ما به بیش از 15 هزار حمله سالانه سایبری به زیرساخت‌ها و تاسیسات تکنولوژیک جمهوری اسلامی ایران، پاسخی سخت‌تر از گذشته خواهد بود.

مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر تاکید کرد: دشمن امروزه بدنبال تغییر در سبک زندگی یا لایف استایل ماست و باید هوشیاری خود را دو چندان کنیم تا دریچه‌های نفوذ را ببندیم.

وی یادآور شد: امروز شبیخون فرهنگی این نیست که مهاجمی بخواهد به ما حمله کند و فرهنگ ما را تغییر دهد بلکه غرب در حال تغییر زمین بازی است.

پایبست در پایان گفت: غرب یک زمین بازی جدید به نام فضای مجازی ساخته و ما در آن فضا دیگر مدیر، پدر و مادر، استاد و رسانه نیستیم؛ بلکه اختیار این فضا دست کسی است که آن را ساخته و مدیریت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات