خبرگزاری بسیج: «میثاق نامه مسجد» در بردارنده سخنان مقام معظم رهبری، بین مسئولان مساجد و فعالان 90 کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری به امضا رسید.
کد خبر: ۸۵۹۷۷۴۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، همزمان با سالروز فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از مهمترین پایگاه فرهنگی در جامعه ، میثاق نامه ای در همین راستا در کانون های مساجد شهرستان ری و همزمان با سراسر کشور توزیع شد.

این میثاق نامه به امضای امام جماعت مسجد، فرمانده پایگاه بسیج و مدیر مسئول کانون رسید.

میثاق نامه مسجد که با آیه ١٨ سوره مبارکه توبه آغاز می شود و در ادامه، متن کامل فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع علماء و روحانیون خراسان شمالی در« ١٩ مهر سال ٩١» در خصوص کانون های مساجد را دربر دارد و در پایان، با «لبیک یا امام» بر هم عهدی امام جماعت و بسیج و کانون مسجد تأکید شده است.

متن فرمایش مقام معظم رهبری چنین است: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید، با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و  سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید.

در پایان این میثاق نامه تاکید شده است که با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی با رویکرد رسیدن به مسجد طراز اسلامی، ما همگی پیمان می بندیم با انگیزه الهی، روحیه جهادی و برنامه ریزی صحیح، هدفمند و منسجم در راستای اطاعت از فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) نهایت تلاش و همت خود را بکار بندیم تا با همدلی، همکاری و هم افزایی، حرکت عظیم مردمی خود را برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و شهدای عزیز سرعت بخشیم و نگذاریم هیچ خللی در صف مستحکم مبارزه با دشمن ایجاد شود.

 

شهرستان ری هم اکنون 90 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد دارد که برنامه های فرهنگی هنری، آموزشی، تفریحی و... برای خانواده ها و اعضای این کانون ها به اجرا در می آورند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار