خبرهای داغ:
سردار كريميان:

بسيج؛ پديده اي بي بديل و مولود انقلاب است

کد خبر: ۸۵۹۶۵۱۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه عاشورا پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته كلانشهر تبريز با اشاره به سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به ابتكار امام راحل، گفت: بسيج؛ پديده اي بي بديل و مولود انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، غلام عسكر كيميان با بيان اينكه بسيج نقش موثر خود را در دوره هاي مختلف به خصوص بحران ها ثابت كرده، افزود: در جريان قوميت ها و گروهك ها؛ زماني كه هنوز انقلاب به صورت كامل تثبيت نشده بود، بسيج با احساس تكليف و وظيفه در صحنه حاضر شده و از انقلاب دفاع كرد.

وي با تاكيد به نقش بسيج در دوران دفاع مقدس، يادآوري كرد: زمانيكه عراق با پشتيباني 44 كشور به صورت مستقيم و غيرمستقيم كشور را مورد هجمه قرار داد، نيروهاي نظامي كشور(ارتش و سپاه) با توجه به اتفاقات اوايل جنگ، به تنهايي قادر به مقابله نبودند و اين بسيج بود كه با ايستادگي، جلو پيش روي دشمن را سد كرد.

كريميان از حماسه 9 دي به عنوان يكي ديگر از صحنه هاي تاثيرگذار بسيج ياد كرد و اظهار داشت: استكبار جهاني با توجه به شكست هاي مكرر خود در پي انقلاب مخملي بود ولي آحاد ملت با هوشياري در مقابل اين فتنه دشمنان ايستاد كه در اين بين نقش بسيج به عنوان بدنه فعال ملت، بي بديل بود.

وي با تاكيد به اينكه نقش بسيج تنها به ماموريت هاي نظامي ختم نمي شود، سازندگي، توسعه فرهنگي، ارتقاي بهداشت، تقويت بنيه دفاعي، نهضت نرم افزاري و توليد علم، امدادرساني، رسيدگي به ضعفا و اقتصاد مقاومتي را از ديگر حوزه هايي برشمرد كه بسيج در آن ها با احساس تكليف وارد شده و گره گشاي مشكلات بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا تشكيل حلقه هاي صالحين و تعميق معنويت را از ماموريت هاي اصلي بسيج عنوان و تصريح كرد: با شكل گيري اين حلقه ها، جوانان با آگاهي از مسايل و مشكلات كشور و جهان، به روز شده و اين به تقويت انسجام ملي و اعتقادات اسلامي كمك كرده و قدرت بازدارندگي را در مقابل دشمن ايجاد كرده و مي كند.

وي بحث استفاده از گزينه نظامي از سوي امريكا عليه كشورمان را طبل توخالي خواند و خاطرنشان كرد: اگر امريكا براي مقابله با ايران، گزينه نظامي را انتخاب نكرد به علت قدرت بازدارندگي است كه كشورمان در طول اين سال ها از خود نشان داده است.


غلام عسكر كريميان با بيان اينكه امريكا هيچگاه خيرخواه انقلاب اسلامي نبوده، ادامه داد: امريكا به دنبال عمليات نفوذ است كه بايد مردم به خصوص بسيجيان با ايجاد سد آهنين، جلو نفوذ و ريل گذاري دشمنان به خصوص امريكا را گرفته و هويت ايراني اسلامي خود را حفظ كنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار