مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

پیشرفت همه‌جانبه‌ جامعه منوط به زایش فرهنگی است

خبرگزاری بسیج: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل گفت: پیشرفت همه‌جانبه‌ جامعه منوط به زایش فرهنگی است.
کد خبر: ۸۵۹۳۲۶۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی‌اکبر صفی‌پور افزود: در عصر حاضر که ارتباطات و تکنولوژی در آن حرف نخست را می‌زنند و جهان به سمت از میان رفتن مرزهای ارتباطی در حرکت است، تنها زایش فرهنگی می‌تواند جامعه‌ای را جهانی و ماندگار سازد.

وی با اشاره به اینکه، تحولات در همه زمینه‌ها به خصوص در حوزه فرهنگی با شکل‌گیری اندیشه فرهنگی میسر است، اظهار داشت: زمانی که زایش فرهنگی شکل گیرد انباشت اجتماعی شکل گرفته و در نهایت فرهنگ‌سازی صورت خواهد گرفت.

صفی‌پور افزود: موضوع فرهنگ، آداب و رسوم بومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا با ارایه یک برنامه شاخص در سطح ملی، زمینه تعالی آن ها فراهم شود و به عبارتی تا زمانی که فرهنگ بومی و فولکلوریک ما به زبان هنر تبیین نشود لاجرم فرهنگ‌های دیگر جایگزین آن خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و هنر باید به گونه ای قدم بردارند که با هم افزایی به عنوان میراث داران گذشته، میراث سازان آینده نیز باشند و در برابر جنگ نرم دشمنان و هجمه های بسیار سنگین و وسیع آن ها در حوزهفرهنگ نسبت به تدوین و تعریف مهندسی فرهنگی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش فرهنگ و هنر در راستای پدافند غیرعامل گفت: در حوزه فرهنگ و هنر،در راستایپدافند غیر عاملهمه امکانات شامل هنر، ادبیات، دین، فیلم و سینما، موسیقی، نشاط و تفریح و و نظیر آن ها برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن به کارگرفته می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز در این کارگاه با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از تهدیدات نرم فرهنگ غنی جوانان ایران اسلامی را هدف قرار داده گفت:باید با آگاهی سازی مانع از نفوذ فرهنگی بیگانگان شد.

احمد جهانسری تاکید کرد: باید با شناخت دشمن و تکیه بر توانمندی های فرهنگی و اسلامی در مقابل هجمه های فرهنگی هوشیار بود.

وی افزود: حمله در جنگ نرم، حمله به مختصات فکری بشری است که افکار، ذائقه، باورها و فرهنگ یک جامعه را مورد حمله قرار می‌دهد.

جهانسری تاکید کرد: مجموعه اقدامات غیرنظامی مانند مقاوم‌سازی، آمایش سرزمین، پراکندگی و استتار برخی از اقداماتی است که بدون توسل به اقدامات نظامی می‌توان به عنوان پدافند غیرعامل از آن ها نام برد.

وی تبیین درست شیوه ها، تهدیدات و اطلاع رسانی مردم را در مقابله با تهدیدات دشمن در عرصه پدافند غیرعامل مهم دانست و گفت: وقتی مردم در جنگ تحمیلی به صحنه آمده و با دشمن مقابله کردند امروز هم با روشنگری و اطلاع رسانی در این عرصه به یقین همراهی می کنند.

جهانسری تقویت مقاومت ملی، اعتقاد به باورها و ارزش ها را از مهم‌ترین مؤلفه ها در مقابله با تهدیدات دشمن برشمرد که موجب استقلال کشور می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار