عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

نقش کلیدی بسیج در تربیت نیروهای انسانی متخصص

فاضلیان گفت: بسیج با نیروی انسانی گسترده به حوزه هایی که مورد نظر است وارد می شود و با تربیت افراد متعهد ومتخصص زمینه ورود آنها را برای تولید ثروت در کشور آماده می کند که به اشتغال و سطح رفاه جامعه کمک می کند.
کد خبر: ۸۵۹۲۹۵۷
|
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

دکتر محسن فاضلیان کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه؛ اقتصاد با اتکا به ساختارهای درونی خود طوری تنظیم شود که تهدیدها را تبدیل به فرصت کند اظهار داشت: آنچه که در حوزه اقتصادی مطرح است این است که با شناخت ساختاری دستگاه اقتصادی، عناصر ساختاری سرمایه نیروی انسانی که تکنولوژی است تقویت شود تا نظام از درون توانمند شود.

وی افزود: زمانیکه سرمایه ها؛ انرژی ها و نیروی انسانی نظامی را به هم متصل می کند، اگر در جایگاه خود استفاده نشود به سمت زوال پیش خواهد رفت .

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش بالقوه بسیج در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: بسیج در دوره تجدید حیات اقتصادی و تا کنون به سرمایه های عظیم انسانی تکیه داشته و با اعتقادی که در هیچ کجای عالم پیدا نخواهد شد به عنوان بازوی متحرک نظام فعالیت داشته است.

فاضلیان با اشاره به حضور معجزه وار بسیج در دفاع مقدس، دوران سازندگی و تجدید حیات اقتصادی گفت: بسیج با نیروی انسانی گسترده به حوزه هایی که مورد نظر است وارد می شود و با تربیت افراد متعهد ومتخصص زمینه ورود آنها را برای تولید ثروت در کشور آماده می کند که به اشتغال و سطح رفاه جامعه کمک می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به سخنان امام راحل که آحاد ملت بسیجی اند ؛ تصریح کرد: مطلبی که آحاد ملت ایران باید بدانند این است که رشد توسعه اتفاق نمی افتد مگر با مشارکت عمومی، یعنی باید مردم به این نکته توجه کنند اگر قرار است فرایند توسعه در کشور اتفاق بیفتد این نیست که یک نیروی ماورایی از بیرون وارد اقتصاد کشور شود و اقتصاد را تکان دهد، مشارکت تمامی مردم در تولید ثروت و تشکیل سرمایه باید مدنظر قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بسیج باید تمایل به سرمایه گذاری را در بین مردم افزایش دهد، افزود: مردم باید سرمایه خودشان را در یک سطحی داشته باشند تا سود را جذب کنند از طریق ساختار مالی کشور وارد فعالیت واقعی اقتصاد شوند که به تشکیل سرمایه؛ تولید ثروت و اشتغال می شود.

وی افزود: بعد از نیروی انسانی، تمایل به سرمایه گذاری مولد با توجه به استعداد خدادادی و سایر منابعی که در کشور وجود دارد افزایش می یابد و نظام اقتصادی متکی به خود در عین حال با حرکت رو به جلو بر اساس برنامه های چشم انداز که مورد تقدیر مقام معظم رهبری است بوجود می آید.

فاضلیان تصریح کرد: البته این به معنی این نیست که هنر استفاده از تجربه روز دنیا و دانش فنی که در دنیا وجود دارد را نفی کنیم باید وادات دانش فنی باشد نه لوازم مصرفی و از مصرف گرایی صرف در کشور پرهیز شود که واقعا به جامعه ضربه می زند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار