خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین:

660 دختر نیازمند قزوینی در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هم در این جلسه با بیان این که در استان قزوین 70 هزار دختر در شرایط ازدواج هستند افزود: از این میزان 660 دختر قزوینی در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند که حداقل 3 میلیون تومان برای خرید هر جهیزیه هزینه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۱۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هم در این جلسه با بیان این که در استان قزوین 70 هزار دختر در شرایط ازدواج هستند افزود: از این میزان 660 دختر قزوینی در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند که حداقل 3 میلیون تومان برای خرید هر جهیزیه هزینه می‌شود.

وی به رشد چشم گیر پرداخت زکات از سال 84 تاکنون اشاره کرد و گفت: در سال 84 مردم استان 10 میلیون تومان زکات پرداخت کردند و این میزان در پایان سال 93 به 11 میلیارد و 736 میلیون تومان رسید.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین افزود: متأسفانه به دلیل برخی سیاست‌های اشتباه در حوزه کشاورزی در 7 ماهه امسال نسبت به مشابه سال قبل با کاهش پرداخت زکات همراه شدیم و این میزان از 5 میلیارد و 600 میلیون سال قبل، به 4 میلیارد و 633 میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

این مسئول یادآور شد: از سال 84 تاکنون 365 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده که 82 درصد در کارهای عمرانی و 18 درصد برای کمک به نیازمندان هزینه شده است و هدف‌گذاری امسال این شورا هزینه 40 درصدی زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان است.

صفری با بیان این که جمع‌آوری زکات فطره به هیئت امنای مساجد واگذار شده، افزود: با واگذاری زکات فطره به هیئت امنای مساجد حضور خیریه‌های دیگر را به حداقل رساند و زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان همان مناطق پرداخت شد.

وی زکات یکی از مهمترین فرایض دینی است و باید به خوبی در جامعه تبیین و بر این نکته تأکید شود که پرداخت زکات موجب افزایش مال خواهد شد.



1001/پ20/ب


ارسال نظرات
پر بیننده ها