هیچ مسئله‎ای نیست که با همت انسان‎های فداکار قابل حل نباشد

صد تن از دانش آموزان بسیجی اراکی با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در دفتر وی دیدار کردند.
کد خبر: ۸۵۸۸۳۴۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
این دیدار به مناسبت همفته بسیج دانش آموزی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، معاون اجرایی سپاه روح الله و مسئول بسیج دانش آموزی استان برگزار شد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در در این دیدار با جمعی از دانش آموزان بسیجی مدارس اراک اظهار داشت: ماه آبان بشارت دهنده روزهای بزرگ در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز 10 آبان‌ماه، در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی استان در دفتر امام جمعه گفت: باید توجه داشت آبان‌ماه امسال با ماه شریف محرم مقارن شده‌ و خود این مسأله بشارت دهنده و یادآور روز‌های بزرگی در تاریخ ایران اسلامی و انقلاب است که عظمت امام و اسلام را به همگان نشان داده و به اثبات ‌رسانده است.

خطیب جمعه اراک گفت: نامگذاری مدارس به نام‌های زینبیه و خدیجه کبری(س) بر اساس الگوپذیری از نام اهل بیت‌پیامبر(ص) بسیار ارزشمند است و الهام بخش اوج فداکاری است، دانش آموزان این مدارس با الهام گیری از رهبران و راهیان حق به عنوان منادیان آینده جامعه منشأ آثار و برکات به شمار می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ناامنی‌های فعلی کشور سوریه عنوان کرد: امروز عقبه زینبیه کانون نور است و با وجود تفرقه افکنی و نفوذ داعش در سرزمین‌های کشور سوریه سیل عظیمی از جوانان کشور‌های اسلامی از قیبل پاکستان، ایران، لبنان و ... به دفاع از دشمنان پرداخته و تا پای جان به باز پس گیری مناطق اشغال شده ادامه می‌دهند و به مقام شهادت هم نائل می‌شوند.

وی بیان کرد: آبان‌ماه تداعی کننده روز‌های بزرگ ایران اسلامی به شمار می‌رود به طوری که در سال 43 شریط ویژه‌ای بر کشور حکم ‌فرما شد، البته در زمان طاغوت هم روز‌هایی غیر از 13 آبان مطرح بود ولی سرنوشت‌ساز نبود، جریان ننگین کاپیتولاسیون و تبعید امام به ترکیه موج عظیمی را در کشور ایجاد کرد که پس از گذشت پنجاه سال شاهد آثار آن هستیم، مبارزاتی که در مقابل آزادی مستشاران سیاسی و نظامی آمریکا در ایران  تحول بزرگی ایجاد کرد و علمای دیگر هم با امام فریاد برآورند و ایستادگی کردند.

آیت‌الله دری نجف آبادی تأکید کرد: حمله به دانش‌آموزان و دانشجویان در 13 آبان سال 57 و به شهادت رسیدن جمع کثیری از آن‌ها و تسخیر لانه جاسوسی روز‌های بزرگی بود و دست به دست هم داد تا امروز پس از گذشت پنجاه سال وقتی به کارنامه پر از اقتدار انقلاب نگاه می‌کنیم موارد مثبتی و قابل قبولی را مشاهده ‌کنیم ولی با وجود این مسائل باید بدانیم ما در وسط راه هستیم نه در پایان، همان طور که پس از پیروزی انقلاب جریان جنگ تحمیلی در کشور به وقوع پیوست و جوانان بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان، بسیجی‌ها و.. در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه حسین فهمیده یک نوجوان بسیجی شاخص است که 8 آبان‌ماه، روز شهادتش را روز دانش‌آموز نامگذاری کرده‌اند  شهید محمد حسین فهمیده را از الگوهای بزرگ برای بسیج دانش آموزی دانست و افزود: گرامیداشت روز 13 آبان‌ماه از ارکان مهم انقلاب است و دانش‌آموزان باید بدانند ما همچنان در میانه راه هستیم و همچنان باید برای آینده درخشان، عزت آفرین و با اقتدار تلاش کنیم و خوشبختانه نسل جوان امروز آینده‌نگر هستند و ما می‌توانیم با همت همه جانبه قله‌های رشد و پیشرفت را فتح کنیم و هیچ مسأله‌ای نیست که با همت بلند انسان‌های فداکار انجام پذیر نباشد.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: عزت ملت‌ها، اقتدار و عزت انسان‌ها به فداکاری و شهادت و ایثار است، نسل نوجوان ماآگاه، روشن، بیدار، آینده نگر و سختکوش هستند، با کمک آنها می‌توانیم قله‌های بلند را فتح کنیم، هیچ مسئله‎ای نیست که با همت انسان‎های فداکار قابل حل نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان نور خوب است ولی باید نوجوانان مستعد استان از واحد‌های صنعتی نیز دیدن کنند به طور مثال نیروگاه شازند مسأله کمی نیست و با وجود توسعه روز افزون علم و دانش باید ذهن ما در بخش‌‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی، علمی و تحقیقاتی و زیر بنایی استعدادیابی شود تا فردا پاسخگوی نیاز آیندگان باشیم.
ارسال نظرات