خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ مطرح کرد

امربه معروف و نهی از منکر بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع)

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسئله امربه معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۸۵۸۵۲۷۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، حجت‌الاسلام علیرضا علیجانی در همایش بصیرت عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر در مسجد امام حسین(ع) کبودراهنگ با تسلیت به مناسبت سوگواری سید و سالار شهیدان بیان کرد: بزرگ‌ترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسئله امربه معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین ارکان دین هستند و امام حسین(ع) در درجه اول مسئول اجرا این امر مهم اسلامی بود.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ خاطرنشان کرد: محبت، شور و حرارت حسینی هزار و چند سالی است که در دل مومنین شعله‌ورتر می‌شود و این نور الهی است که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود همان طور که در قرآن آمده و تا قیام موعود ادامه دارد.

وی افزود: ما باید از پیام‌های عاشورایی در زندگی خود عبرت بگیریم و محبت و عشق امام حسین(ع) را دل خود تقویت کنیم چراکه محبت تنها کافی نیست بلکه محبت باید همراه معرفت باشد تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) قرار گیرد.

علیجانی با بیان اینکه از دیگر درس‌های عاشورا بحث ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است، بیان داشت: ما نباید از مسیر ولایت الله، ولایت رسول الله(ص)، ولایت ائمه معصومین(ع) و امروز نیز ولایت فقیه خارج شویم.

وی با بیان اینکه مسیر ولایت از ازل تا ابد ادامه دارد و باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از ولایت دور نشویم، گفت: باید دشمن‌شناس باشیم و توطئه‌های دشمن را شناسایی کنیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه کبودراهنگ ابراز داشت: برای شناخت دشمن در مرحله نخست باید ضعف‌های خود را بشناسیم چراکه امروز نیز دشمنان دین خدا از طریق خدعه و نیرنگ وارد می‌شوند و باطل را لباس حق می‌پوشانند و مردم را فریب می‌دهند و ما باید بابصیرت عمیق خودمان را از این معرکه نجات دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات