خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نهاوند گفت: باید با برخورد به‌موقع و متناسب با منکرات،درعین‌حال معروفات نیز در جامعه گسترش یابند تا به‌خوبی برای ترویج معروفات نیز زمینه‌سازی شود.
کد خبر: ۸۶۰۴۷۰۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ کامران کریمی در ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند در محل سپاه این شهرستان بیان داشت: اگر همه مردم در مقابل منکرات رایج احساس مسئولیت کنند و تذکر دهند مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه کاهش می‌یابد.

وی اظهار کرد: همگانی کردن فرهنگ ترویج معروف و دوری از منکرات یکی از اهداف تشکیل ستادهای احیا امربه‌معروف در کشور است که این ستادها باهدف نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تشکیل‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: امربه‌معروف یکی از واجبات بسیار سفارش شده در دین اسلام است که خداوند این فریضه را برای اصلاح جامعه قرار داده است.

وی بیان داشت: اگر در جامعه‌ای مردم و مسئولان درباره منکرات جامعه احساس مسئولیت کنند و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند قطعاً مشکلات اجتماعی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

کریمی گفت: تشکیل شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی، ترویج عمل تذکر لسانی، شناسایی و معرفی معروفات و منکرات جامعه و معرفی الگوهای نمونه معروفات ازجمله اقداماتی است که فرهنگ امربه‌معروف را در جامعه ترویج می‌دهد.

وی ادامه داد: باید با برخورد به‌موقع و متناسب با منکرات،درعین‌حال معروفات نیز در جامعه گسترش یابند تا به‌خوبی برای ترویج معروفات نیز زمینه‌سازی شود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: ستاد احیا شهرستان نهاوند بنا به گفته مسئولان استانی از ستادهای برتر استان همدان است که امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد و تأثیرات خوبی را نیز بر جامعه بگذارد.

وی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند بعضی از منکرات وجود دارند که باید با تعامل و همکاری دستگاه‌ها نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

کریمی گفت: استفاده از اسامی نامتعارف در برخی از واحدهای صنفی، آلودگی صوتی بعضی از خودروها، وجود متکدیان زن و غیر نهاوندی ازجمله منکراتی هست که در ستاد احیا امربه‌معروف تصمیمات مناسبی برای آن‌ها اتخاذ می‌شود.

وی عنوان کرد: با همکاری اتاق اصناف و نیروی انتظامی نهاوند بیشتر مغازه‌هایی که از اسامی نامتعارف استفاده می‌کردند یا اسامی را تغییر دادند یا در حال تغییر است که امیدواریم هرچه سریع‌تر همه آنها تغییر اسم دهند.

فرمانده سپاه نهاوند بیان داشت: درباره وجود متکدیان خیابانی در نهاوند نیز مقررشده است با کمک بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به جمع‌آوری متکدیان و رفع این معضل اقدام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات