خبرهای داغ:
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی:

شبکه های ماهواره‌ای «خانواده با دو عنصر پدر و مادر» را هدف گرفته اند

آیت الله حسینی گفت: شبکه های ماهواره ای توحید، وحی، خانواده با دو عنصر پدر و مادر، مسئولان جامعه و بدنه جامعه را در فیلم ها و مصاحبه هایشان هدف گرفته اند.
کد خبر: ۸۵۸۵۰۹۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  همزمان با ماه محرم مراسم عزاداری حسینی با حضور پاسداران سپاه فجر فارس و سخنرانی آیت الله ملک حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری در حسینیه ثارالله (ع) شیراز برگزار گردید.

آیت الله ملک حسینی در ابتدای صحبت هایش با بیان اینکه ابا عبدالله حسین (ع) به برادرش محمد حنفیه می فرمایند: "خروج من (به معنای حرکت انتقادی و اعتراضی) مانند انسان هایی که در طول تاریخ قبل از من خارج شدند نیست"، گفت: حرکت های انسانی تاریخ چهار نوع حرکت متفاوت با انبیا الهی بوده اند، یا برای فساد بوده اند، یا برای حرکت های ظالمانه بوده اند، یا از روی غرور به کشورهای دیگر حمله کرده اند و یا از روی خوشی و عیاشی بوده اند.

وی افزود: امام حسین (ع) فرموده اند: حرکت من پنجمین نوع حرکت از حرکت های انسان در جامعه است، حرکت، نهضت و قیام من برای اصلاح امت جدم بود، برخی تصورشان این است که منظور از "امت" بدنه جامعه است اما در اینجا "امت" یعنی "همه غیر از امام معصوم"، همه دچار فروپاشی شده  بودند، این وضعیت سِنخ دیگری از حرکت ها را می طلبید، اگر تمامی بافت جامعه بهم خورده باشد دیگر قصه، قصۀ نصیحت و آخوندی کردن نیست، باید شیرمردانی در جامعه باشند تا نقشی تاریخی ایفا کنند و جلوی سیر فساد را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اتفاق دیگری که در جامعۀ آن دوران افتاده بود این بود که منکر، معروف شده بود و معروف، منکر شده بود، سید الشهدا (ع) ایستاد تا ما بفهمیم جامعۀ ما جامعۀ عاشورایی است یا نه، قیام سید الشهدا که به پیروزی رسید رمزش این بود که برای حکومت سال 61 نبود، قیام سید الشهدا برای پیروزی تاریخی حق بر باطل بود، اگر فضا برای رشد انسان وجود داشته باشد، یعنی جامعه، جامعه سالم است.

وی با اشاره به اینکه اباعبدالله الحسین (ع) می فرمایند: "هیهات من الذله، یعنی ما و ذلت دوریم، ذلت و اینکه ذلت را بعنوان یک گزینه انتخاب کنیم در تصور ما نمی گنجد"، گفت: انسان مومن گزینه اش عزت است و هیچ گزینۀ دیگری را نمی پذیرد، مومن یعنی حقیقت ناشکننده و غیر مومن یعنی حقیقت ذلت پذیر و شکسته شده.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) با ذکر شش عامل به سوال "من چرا ذلت را نمی پذیرم؟"، پاسخ می دهند، گفت: شش عامل وجود دارند که وقتی نباشند جامعه به ذلت کشیده می شود، جبهه ای را استکبار در مقبال جبهه حق گشوده است، تکرار پذیری تاریخ را ببینید یعنی چه، تا بدانید وقتی رهبرتان فریاد می زند که ما به مقاومت خودمان در برابر نظام سلطه ادامه خواهیم داد و ما هر گز پای میز مذاکره با آمریکا نخواهیم نشست یعنی چه، مذاکره و گفتگو چیز بدی نیست اما چرا در یکجا مقاومت صورت می گیرد؟ سخنان ابا عبدالله الحسین (ع) را ببینید، اگر دیدید دشمن در یکی از این زاویه ها عقب نشینی داشت گله کنید که چرا مذاکره نمی کنید اما اگر دیدید در این شش جبهه ای که ابا عبدالله الحسین (ع) مطرح کرده دشمن همچنان دشمن شماست بدانید انتخاب مقاومت یک انتخاب حسینی است.

وی افزود: امام حسین (ع) در پاسخ به این سوال که "چرا بیعت نمی کند؟" به شش عامل اشاره می نمایند: (1)خدا نمی گذارد، (2)رسالت پیامبر نمی گذارد، (3)رگ پدر نمی گذارد (وراثت از انسان های پاک «پدر ایشان» نمی گذارد)، (4)مادر نمی گذارد، (5)مردان بزرگ و مسئولان با غیرت نمی گذراند و (6)جامعه مراقب پیرامون من نمی گذارد، این شش عامل در دوران اُموی ویران شده بودند.

وی در پایان صحبت هایش گفت: ببینید امروز دشمن چه بلایی بر سر خانواده در فیلم هاش آورده است، تاریخ در حال تکرار است، شبکه های ماهواره ای همین شش عامل را نشانه گرفته اند، توحید، وحی، خانواده با دو عنصر پدر و مادر، مسئولان جامعه و بدنه جامعه، در فیلم ها و مصاحبه هایشان این ها را هدف گرفته اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها