خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج سروستان:

گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه عمومی است

سرگرد احمدی گفت: همه افراد جامعه باید نسبت به اجرایی شدن این واجب الهی مشارکت داشته باشند
کد خبر: ۸۵۸۵۰۱۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
چهارمین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر سروستان با حضور ائمه جمعه و جماعت، مسئولین ادارات و نهادهای انقلابی،بسیجیان، مسئولین هیئت های مذهبی و جمع کثیری از  مردم ولایت مدار و بصیر این شهرستان برگزار شد.در ابتدای این مراسم سرگرد پاسدار غلامعلی احمدی،دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سروستان در سخنانی اظهار داشت: گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه  عمومی بوده و همه افراد جامعه باید نسبت به اجرایی شدن این واجب الهی مشارکت داشته باشند

وی در ادامه این مطلب ضمن انتقاد از برخی ادارات و نهادها که با این ستاد همکاری مناسبی ندارند تاکید کرد: اجرایی شدن مصوبات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروستان وظیفه قانونی نهادها و ادارات مربوطه می باشد و کوتاهی در اجرای آن منجر به آسیب های فراوان اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه می باشد.
در ادامه این همایش حجت الاسلام ابراهیمی،امام جمعه سروستان در سخنانی ضمن بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر با توجه به آیات قرآن و احادیث اهل بیت پیامبر(ص) گفت: اجرایی شدن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک عزم عمومی است.

 وی همچنین افزود: ایجاد بسترهای لازم و فراهم نمودن امکان آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر، یکی از راهکارهای مهم در جهت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه می باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروستان ضمن هشدار نسبت به غفلت از این فریضه الهی تصریح کرد: ضرر و بی توجهی به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر گریبان همه افراد جامعه را می گیرد.

 امام جمعه سروستان، دنیا گرایی و رفاه طلبی را یکی از دلایل اصلی فراموشی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و اظهار داشت:دنیا گرایی،  رفاه طلبی و در نهایت بی تفاوتی نسبت وظایف دینی، منجر به گسترش منکرات در جامعه می شود و خسارات و آسیب های آن غیرقابل جبران است.


تاکید بر برپایی هر چه باشکوه تر نماز جماعت ظهر عاشورا پایان بخش سخنان رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سروستان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها