خبرهای داغ:
از سوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین صورت گرفت:

تشریح اقدامات مدیریت پسماند شهرداری در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تشریح اقدامات این سازمان در این ایام پرداخت.
کد خبر: ۸۵۸۴۴۹۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛منتظری ضمن اشاره به اين که همه ما بايد در پاسداشت خون اباعبدالله الحسين (ع) و شهداي کربلا سهيم باشيم اعلام کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین به منظور پاسداشت این ماه عزیز و با هدف تعظيم و تکريم شعائر اسلامي با محوريت عاشوراي حسيني، با هماهنگي و برنامه ريزي هاي صورت گرفته و برگزاري جلسات مختلف  با پیمانکاران خدمات شهری مرتبط، به استقبال اين ماه رفت و از آغاز ماه محرم تا پایان مراسم شام غریبان برنامه هاي ویژه ای را جهت نظافت و پاکسازی فضای شهر به اجرا گذاشت.

این مسئول خاطر‌نشان كرد‌: علاوه بر اقدامات انجام شده قبل از فرارسيدن ماه محرم و همچنين طي روزها و شب‌هاي عزاداري‌ در دهه اول محرم، تمهيدات ويژه‌اي براي روزهای تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته شد كه مي‌توان به آماده‌باش كليه نيروهاي اجرايي ،ستادی ، خودرو ها و همچنین آماده سازی تجهیزات مورد نیاز جهت پاكسازي و نظافت ضربتي شهردر سه مرحله قبل هنگام و بعد از پایان مراسم  اشاره نمود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال اقدامات ویژه ای برای تنظیف شهر برنامه ریزی شد تا به صورت  شبانه روز خدمات دهی صورت گیرد خدا را شاکریم که تمامی برنامه های تدوین شده با تلاش مجموعه سازمان و پاکبانان عزیز و مشارکت همه جانبه شهروندان به شکلی مناسب به اجرا درآمد.

وی افزود: هر ساله با شروع ماه‌های محرم و صفر بسیاری از  شهروندان برای برآوردن حاجات خود در این ایام اقدام به توزیع نذورات در میان مردم می‌کنند،گرچه امسال با برنامه های فرهنگی و آموزشی ارائه شده شاهد حجم کمتری از ظروف یکبار مصرف رها شده در معابر بودیم ولی  متاسفانه بازهم  تخلیه این ظروف از سوی برخی از شهروندان در سطح شهر سیمای اکثر خیابانها و معابر را برهم زد.

این مسئول تصریح کرد:همانطور  که بار ها اعلام شد ظروف یکبار مصرف پلیمری از 300 تا 500 سال در محیط باقی می مانند و دیر تجزیه می شوند لذا برای محیط زیست بسیار خطر ناک هستند با وجود اطلاع رسانی گسترده ای که در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری در این ایام داشتیم متاسفانه باز هم شاهد استفاده گسترده از این ظروف در سطح شهر بودیم که امید واریم در مناسبت های بعدی دیگر شاهد استفاده ازآن نباشیم.

منتظری در ادامه با اعلام اینکه یکی از مهمترین راهکارهای کاهش حجم ظروف یکبار مصرف تخلیه شده در سطح شهر در این ایام، فرهنگ سازی، آموزش و نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در میان شهروندان است، اظهار کرد:جهت ترویج فرهنگ تخلیه زباله و ظروف یکبار مصرف در مخازن در ایام محرم و دیگر مناسبت های مذهبی ،بنر های آموزشی و اطلاع رسانی در سرتاسر شهر خصوصا  محدوده استقرار تکایا و هیاتها نصب شد .از سوی دیگر اقدامات اجرایی و نمادین مطلوبی از سوی سازمانهای  فرهنگی ورزشی ، زیبا سازی و گروه های مردم نهاد صورت گرفت که جای بسی امید واریست.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به جمع آوری ظروف یکبار مصرف حاصل از توزیع نذورات در این ایام اشاره و خاطر نشان کرد: برای ساماندهی و نظافت شهر در دهه اول محرم جلسات متعددی با مسئولین ایستگاه های ششگانه و پیمانکاران مرتبط برگزار و برنامه ریزی های لازم صورت گرفت و میزان 5/3 تن کیسه مخصوص جمع آوری پسماند به هیاتها و مساجد سطح شهر تحویل داده شد.

منتظری همچنین عنوان کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ششم ماه محرم،مخازن  زباله ی موجود در بخش مرکزی شهر ومسیر حرکت هیاتهای مذهبی و دسته های عزاداری  در چند مرحله و بر حسب ضرورت تخلیه شد در همین راستا 400نفر نیروی انسانی به صورت شبانه روز در سه مرحله قبل، هنگام و بعد از پایان مراسم سوگواری در سطح شهر به ارائه خدمات پرداختند ،  2 تن کیسه زباله نیز علاوه بر 5/3 تن کیسه تحویلی به هیاتها ،توسط سازمان مورد استفاده قرار گرفت و نهایتا  از شب ششم محرم تا پایان مراسم شام غریبان 3300  کیسه ،ظروف یکبار مصرف (حدود 120 تن) از مخازن تعبیه شده و سطح معابر جمع آوری شد که این میزان بغیر از 270 تن زباله روزانه بود.

وی تصریح کرد: در همین راستاتعداد 7دستگاه خودرو پرس ،3 دستگاه خودرو واتر جت ، 6 دستگاه خودرو مخزن شوی مکانیزه، 5 دستگاه تانکر آب ، 5 دستگاه خودرو جاروب مکانیزه ،21 دستگاه خاور و ... جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم و تنظیف شهر بکارگیری شدند.

این مسئول طرح ساماندهی و تحویل کیسه زباله به دست فروشان و تکایا و برخورد با سد معبر را از دیگر برنامه های تدوین شده سازمان دانست و افزود :در این ایام با مشارکت نیروی انتظامی و به منظور جلوگیری از سد معبر  و تخلیه زباله توسط دست فروشان ،این طرح در مسیر حرکت دسته های عزاداری و هیاتها اجرا شد.

منتظری اضافه کرد: در این راستا مخازن زباله ،پلاستیک‌های مخصوص جمع‌آوری زباله، و پایه‌های سیار نگهدارنده کیسه زباله برای جمع‌آوری پسماندها در میان هیات‌های مذهبی توزیع شد و تا پایان دهه نخست محرم نیز ادامه داشت.

منتظری  در پایان، ازاینکه  شهروندان در این ایام  جهت حفظ نظافت و پاکی شهر همکاری لازم را با نیروهای خدماتی سازمان داشتند تقدیر و از سازمانهای فرهنگی ورزشی، زیباسازی وگروه های مردم نهاد رفتگران طبیعت ،پیام آوران پاکی و..... جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و فضای شهری و حضور سازمان آتش نشانی ،نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تشکر و قدر دانی کرد.

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها