استقبال محبین اهل بیت (علیهم السلام) دشتی

استقبال و وداع مردم دشتی با ضریح خیمگاه ابوالفضل(ع)

امام‌جمعه خورموج در مراسم استقبال از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل گفت: حضور مردم شهرستان دشتی در استقبال و وداع از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) حماسی وبی نظیر بود که این نشان از عشق محبت مردم به اهل‌بیت و ائمه معصومان (ع) دارد.
کد خبر: ۸۵۸۱۳۰۳
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح امام‌جمعه خورموج در مراسم استقبال از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل گفت: حضور مردم شهرستان دشتی در استقبال و وداع  از ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) حماسی وبی نظیر بود که این نشان از عشق محبت مردم  به اهل‌بیت و ائمه معصومان (ع) دارد.


استقبال از ضریح خیمه‌گاه که از پیش از ظهر روز گذشته در شهرهای کاکی و بادوله آغاز شد و پس از عبور از روستاها در مسیر کاروان ضریح مقدس مورد استقبال پرشور مردم دهکده دفاع مقدس(بحیری) و سپس در شهر خورموج به اوج خود رسید.

در آیین استقبال از کاروان ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)  که امام‌جمعه خورموج؛ فرماندار دشتی،  معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب دشتی، بخشدار مرکزی،  مسئولان واقشارمختلف مردم حضور داشت حضور مردم تاریخی و بی‌نظیر بود.


ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل از سال 92 تا مهرماه امسال با کمک 35 میلیارد ریالی مردم استان بوشهر در این استان ساخته شد که پس از استقبال و بدرقه مردم شهرهای مختلف جنوب استان و گذر از شهرهای بوشهر، چغادک، دلوار، شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم، بخش کاکی و با ورود به دهکده دفاع مقدس مورد استقبال مردم این دیار قرار گرفت.

این کاروان پیش از ورود در پاک علی سمیل مورد استقبال پرشور مردم خورموج که با وسیله نقلیه و بعضاً" با پای پیاده آمده بودند قرار گرفت.

کاروان ضریح حضرت ابوالفضل(ع) همزمان با اذان مغرب وارد شهر خورموج شد و تاکنون خورموج این خیل عظیم جمعیتی را به خود ندیده بود مردمی که از ساعت 15 مشتاقانه انتظار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) را می‌کشیدند لحظه حضور فرار رسید در جایگاهی که به‌منظور استقبال و حتی وداع مهیا شده بود وقتی خبر حضور کاروان به خورموج به گوش رسید زن و مرد، خرد و کلان و ... مشتاقانه با حضور در بلوار بسیج حضور یافتند و این امر باعث شد تا طول ترافیک به یک کیلومتر بیشتر برسد.

 

نظم و انضباط توسط نیروهای امنیتی، انتظامی و بسیجیان قابل‌تقدیر است. برخی از جوانان اسفند دود می‌کردند برخی نیز اقدام به پخش شیرین و شربت می‌نمودند.پایان/

 

ارسال نظرات