نماینده ی استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری

در حادثه ی عاشورا سه عنصر منطق، حماسه و عاطفه وجود داشت.

نماینده ی استان بوشهر در مجلس خبرگان در شهر برازجان گفت: در حادثه ی عاشورا سه عنصر منطق، حماسه و عاطفه وجود داشت که تمام این موارد به یک اندازه تاثیر گزار بودند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۹۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان آیه الله حسینی بوشهری در دوازدهمین همایش میثاق عاشوراییان استان بوشهر که با حضور استاندار بوشهر، فرمانده ی سپاه امام صادق(ع) استان، فرماندار دشتستان، فرمانده ی سپاه حضرت جواد الائمه(ع) دشتستان و دیگر مسئولین اجرایی استانی و شهرستانی و همچنین دسته جات و هیئات مذهبی در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد، تصریح کرد: حوادث گذشته نسبت به حال و آینده ی هر جامعه ای نقش اساسی دارند بخصوص حادثه ی عاشورا که برای اسلام سخت و برای بشریت سنگین بود.

وی افزود: اگر همچنان بعد از سالها ما به یاد حادثه ی اندوه بار عاشورا هستیم به این دلیل است که بین ما و امام حسین(ع) و اهل بیتش پیوندی عمیق وجود دارد و با این مراسمات عزاداری می خواهیم بگوییم اگر در روز عاشورا نبوده ایم، امروز هدف امام حسین(ع) هدف ما و راه ما راه آنهاست.

مدیر حوزه ی علمیه قم با بیان اینکه عوامل تاثیر گذار در رفتار اجتماعی انسان ها تنها استدلال و برهان عقلی نیست بلکه عوامل دیگری هم هست، اضافه کرد: در حادثه ی عاشورا سه عنصر منطق، حماسه و عاطفه حکم فرما بود که تمام این موارد به یک اندازه تأثیر گزار است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: تمام رفتار و حرکت امام حسین(ع) بر اساس منطق بود و حماسه و مجاهدت امام حسین(ع) همراه با عزت بود و مردم ما بر اساس عنصر عاطفه ای که در حرکت آن حضرت وجود داشت، در مراسمات عزاداری، گریه می کنند.

نماینده ی استان بوشهر در مجلس خبرگان در جواب این سوال که در قبال امام حسین(ع) و عاشورا چه وظیفه ای داریم،گفت: ما هرچه داریم باید در راه امام حسین(ع) بدهیم زیرا آن حضرت هر چه داشت در راه خدا فدا کرد.

در پایان این مراسم از پیرغلامان اهل بیت(ع) تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات