امام جمعه خرو نیشابور:

دشمن برای تضعیف انقلاب به دنبال تضعبف بسیج است

امام جمعه خرو نیشابور اظهار داشت: دشمنان به خوبي مي‌دانند كه بقاء‌ انقلابْ مرهون بسیج است لذا درصدد تضعیف این نیروی قدرتمند هستند.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۱۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
حجت الاسلام علی خدا پرست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بیان داشت: انقلاب اسلامي ايران قبل از اين كه حركت نظامي، سياسي، اقتصادي و يا اجتماعي باشد، حركتي فرهنگي است، و اصولاً بُعد فرهنگي آن قبل از ساير ابعادش مطرح مي‌شود. اسلام از راه فرهنگ در درون جوامع نفوذ پيدا مي‌كند و تا وقتي كه فرهنگ اسلامي در جامعه‌اي رسوخ نكند، جامعه اسلامي به معناي واقعي آن شكل نگرفته است.

وی با بیان اینکه احياي فرهنگ اسلامي در جامعه ايراني عامل پيدايش انقلاب شد و تعالي آن نيز به همين عامل بستگي دارد، ابراز داشت: در انقلاب ايران، فرهنگ اسلامي به بركت راهنمايي پيامبرگونه امام بزرگوار(رحمه الله)و ياران صديق او، زنده شد، و انقلاب را به پيروزي رساند.

خداپرست در ادامه افزود: تا وقتي انقلاب زنده خواهد بود كه فرهنگ اسلامي در كشور حيات داشته باشد و اين انقلاب در صورتي آسيب مي‌بيند كه فرهنگ اسلامي كه پايه انقلاب است، آسيب ببيند.

امام جمعه خرو نیشابور خاطر نشان کرد: آنچه امروز دشمنان و جهان استكبار آن را هدف حملات خود قرار داده‌اند و به فرموده مقام معظم رهبري در سخنرانی‌های اخیرشان که فرمودند دشمن به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری و حتی تاثیر و نفوذ بر مسوولین ما می باشد لذا حضور بسیج وبسیجی در عرصه‌هاي مختلفْ ضروري است.

وی تاکید کرد: بسيجي هوشمند بايد بيش از هرچيز به اين مطلب بيانديشد كه امروز صحنه نبرد از ميدان نبرد نظامي به عرصه فرهنگي انتقال يافته است. علاوه بر اين‌كه در عرصه صنعتي و كشاورزي و عمراني تلاش خودش را انجام مي‌دهد، بايد متوجه باشد كه نوك پيكان دشمن امروز متوجه عرصه فرهنگي است و اگر موفقيتي هر چند كم در اين عرصه بدست آورد، براي او بزرگترين پيروزي خواهد بود.

خداپرست اظهار داشت: بسیج خود می تواند عاملی باشد برای اجرای اقتصاد مقاومتی که وارد عرصه فرهنگی- اقتصادی و حتی در عرصه سیاسی به عنوان بیانگر راه و خط اصیل انقلاب و امام راحل وشهدا و خلف صالح امام مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای باشد.

وی اشاره داشت: در زمانه ای که قرار داریم متاسفانه برخی از مسوولین ما که از لحاظ ایمان و اعتقاد نسبت به قدرت انقلاب اسلامی در موضع ضعف و سستی هستند و همیشه دم از ارتباط با امریکا می‌زنند و خود افتخار می‌کنند و می‌گویند باید با جامعه جهانی تعامل داشته باشیم و اعتقادی به مبارزه با استکبار ندارند، باید بسیجیان در همه اقشار همه وهمه نقش تاثیر گذاری را داشته و با حضور جهادی در عرصه فرهنگی و اقتصادی علمی و همچنین سیاسی و روشنگری در مورد نقشه شوم دشمن در نفوذ در کشور تلاش کنند.

امام جمعه خرو نیشابور بیان داشت:در حال حاضر که در آستانه محرم حسینی هستیم بهترین فرصت برای اگاه سازی، بصیرت افزایی و بیان حربه های دشمن در غالب هیات ها و سخنرانی ها و مجالس عزاداری با اعتقاد به اینکه همین محرم وصفر بود که ما را به پیروزی رساند و به برکت این ایام انشالله هجمه دشمن که توسط عناصر فریب خورده داخلی در حال برنامه ریزی می باشد خنثی شود.

وی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را بهترين ثمره وجود بسيج دانست و گفت: اگر بسيجيان نبودند امروز نه تنها چيزي بنام انقلاب اسلامي بلكه چيزي بنام كشور مستقل ايران وجود نداشت.

خداپرست تصریح کرد: براي اهميت بسيج و شناختن تأثير اين نيرو در گذشته، همين بس كه وجود نظام ما از بسيج است و اين نيرو و تفكر است كه مي‌تواند از انقلاب پاسداري كند؛ همان‌گونه كه امام راحل قدس‌سرهفرمودند: «اگر بركشوري نواي دلنشين تفكر بسيجي طنين‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد».

وی در ادامه اضافه کرد: همانگونه كه ما ارزش نيروي بسيج را مي‌شناسيم دشمنان نيز اين نيرو را خوب شناخته‌اند و اهميتش را درك كرده‌اند. دشمنان به خوبي مي‌دانند كه بقاء‌ انقلابْ مرهون اين نيرو است و همچنين رشد و گسترش اين انقلابْ بستگي به رشد و گسترش اين نيرو دارد، و براي تضعيف اين انقلاب نيز بايد اين نيرو را تضعيف كرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار