تذکر لسانی در راستای رسالت پیامبران الهی

امام جمعه موقت اراک گفت: در طول تاریخ تمامی پیامبران الهی برای هدایت مردم تلاش کرده‌اند به طوری که پیامبر گرامی اسلام رنج‌های فراوانی را متحمل شدند تا توانستند دین اسلام را گسترش دهند، امر به معروف و تذکر لسانی در راستای همین رسالت است.
کد خبر: ۸۵۸۱۲۰۴
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
حجت‌الاسلام علی حسینی‌پور امام جمعه موقت اراک در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اراک که امروز، 22 مهرماه در فرمانداری تشکیل شد با بیان اینکه برگزاری جلسات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر برای ارج نهادن به  اصول و معارف دینی است، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم تعداد این جلسات را افزایش دهیم و پر بارتر از گذشته نسبت به نتایج آن توجه کنیم.

وی با اشاره به جریان غدیر و جایگاه مهم پیامبر(ص) در تببین معارف الهی، بیان کرد: در طول تاریخ تمامی پیامبران الهی برای هدایت مردم تلاش کرده‌اند به طوریکه پیامبر گرامی اسلام نیز زحمات و رنج‌های فراوانی را متحمل شدند و توانستند دین مبین اسلام را گسترش دهند امر به معروف و تذکر لسانی در راستای همین رسالت است.

حجت‌‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: خداوند در قرآن همه بندگان را به نماز، زکات و امربه معروف و نهی از منکر سفارش می‌کند حال اگر هر کس به تناسب خود این امر را انجام دهد مسیرش خدایی می‌شود، در حال حاضر وضعیت ستاد امربه معروف و نهی از منکر در کشور و همچنین در شهرستان خوب است، امیدواریم با استفاده از قوانین این ستاد بتوان گام‌های بیشتری را در جامعه براشت.

به گزارش ایکنا؛ حسین بختیاری فرماندار اراک نیز در این نشست، با مهم برشمردن فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تأکید کرد: امروزه جایگاه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم ارزیابی می‌شود،  این ستاد فعالیت‌های مهم و ارزشمندی را در شهرستان انجام داده لذا همه افراد باید نسبت به قوانین آن آشنایی پیدا کنند و به پیاده سازی و نهادینه کردن آن کمک نمایند.

به گزارش خبرگزاری بسیج محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه اراک نیز در این جلسه به برنامه‌های گرامیداشت دهه امربه معروف و نهی از منکر که همزمان با آغاز دهه محرم است، اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته  با همکاری اوقاف و امور خیریه شهرستان اراک «تجمع جامعه بدون منکر و همایش لبیک یا حسین» در ساعت 15 روز اول محرم 23 مهرماه  در میدان شهدا به سمت امامزاده عبدالله و آمنه خاتون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغاتی توسط ستاد احیاء در خصوص امربه معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده که در طول مسیر در بین مردم توزیع می‌شود و همچنین در روز جمعه بعد از اقامه نماز جمعه شاهد شرکت نمازگزاران جهت حضور در راهپیمایی که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، خواهیم بود.

رضایی در پایان بیان کرد: در روز یکشنبه چهارم محرم به منظور تجلیل از فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر مراسمی در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛  این جلسه دو دستور کار پیرامون بررسی برنامه‌های دهه امربه معروف و نهی از منکر و برنامه‌ریزی برگزاری راهپیمایی روز جمعه 24 مهر‌ماه، مطرح شد.

ارسال نظرات