خبرهای داغ:
مدير كل بنياد شهید قزوين:

ترويج فرهنگ ايثار و شهادت با زبان هنر ماندگار است

اگر بخواهيم كاري ماندگار در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انجام بدهيم بايد از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين بهره ببريم.
کد خبر: ۸۵۸۰۵۰۱
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از ايثار واحد قزوين، غلامرضا حقايق‌پور، مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين در همايش تجليل از هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين با بيان اينكه بنياد براساس تكليف قانوني، متولي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است، گفت: با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي هنرمندان مي‌توانيم اين فرهنگ را آسانتر و سريعتر به قشرهاي مختلف مردم به ويژه نسل جوان انتقال بدهيم.

وي افزود: اگر بخواهيم كاري ماندگار در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انجام بدهيم بايد از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين بهره ببريم.

حقایق‌پور با اشاره به اينكه در سال جاري نشست صميمي هنرمندان شاهد و ايثارگر با استاندار قزوين برگزار شد، گفت: در اين نشست استاندار به اين هنرمندان توصيه‌هايي داشتند كه با توجه به راهنمايي‌هاي ايشان و همت مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين، كانون هنرمندان شاهد و ايثارگر تشكيل شد.

اين مسئول با بيان اينكه پس از تشکیل کانون، يكصد هنرمند شاهد و ايثارگر استان قزوين عضو اين كانون شدند، افزود: آنها در ابتداي شروع فعاليت خود، با همفكري يكديگر توانستند جشنواره هنري فروغ پايداري را با ارائه يك هزار اثر هنري همراه با برگزاري نمايشگاهي در سعدالسلطنه برپا كنند.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين با اشاره به اينكه جشنواره هنري فروغ پايداري

دستاوردهاي بسياري براي بنياد و هنرمندان شاهد و ايثارگر داشت، گفت: مطلع شدن هنرمندان ديگر از تشكيل كانون ياد شده و عضو شدن در آن، از جمله اين دستاوردها بود.

حقایق‌پور با بيان اينكه هنرمندان شاهد و ايثارگر با همدلي و همكاري يكديگر مي‌توانند كارهاي بزرگي را انجام بدهند، افزود: برپايي جشنواره فروغ پايداري از جمله اين كارها بود كه با كيفيت مطلوبي برگزار شد و اين توانايي در آنها وجود دارد تا جشنواره‌اي در سطح كشور و خارج از كشور برگزار كنند.

وي با اشاره به اينكه ايجاد نگاه جديد و ويژه آحاد جامعه و مسئولين استاني به هنرمندان شاهد و ايثارگر از ديگر دستاورهاي جشنواره بود، گفت: مسئولان با مشاهده آثار هنري از ظرفيت‌هاي هنرمندان مطلع شده و اذعان كردند كه آنها مي‌توانند در عرصه‌هاي مختلف، فعاليت داشته و آثارشان را عرضه كنند.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قزوين افزود: هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين با اهتمام بيشتري در جهت توليد آثار هنري تلاش كنند و با آثارشان، استعدادهاي خود را به مسئولان نشان بدهند.

اين مسئول با اشاره به اينكه هنرمندان شاهد و ايثارگر استان قزوين در جهت توليد و خلق آثار هنري با مشكلاتي مواجه هستند، گفت: اميدوارم مسئولان استاني به ويژه فرهنگي بتوانند در رفع اين مشكلات اقدامات بسزايي را انجام بدهند.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها