خبرهای داغ:
معاون عملیات فرماندهی انتظامی قزوین خبر داد:

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مقابله با حمله هوایی به نیروگاه شهید رجایی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: سناریو رزمایش پدافند غیرعامل در مقابله با حمله هوایی به نیروگاه شهید رجایی تهیه شده و وظایف هر یک از ادارات تعیین شده است.
کد خبر: ۸۵۷۹۹۶۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حمید محبعلی معاون عملیات فرماندهی انتظامی قزوین در جلسه هماهنگی کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که با حضور دبیران کارگروه‌ها در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سناریو  رزمایش پدافند غیرعامل در مقابله با حمله هوایی به نیروگاه شهید رجایی تهیه شده و وظایف هر یک از ادارات تعیین شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی استان قزوین فرماندهی برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مقابله با حمله هوایی به نیروگاه شهید رجایی را به عهده دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: شورای پدافند غیرعامل این استان متشکل از 13 کارگروه تخصصی است که کارگروه انتظامی یکی از آن‌هاست که وظیفه روان‌سازی ترافیکی و بخش‌های امنیتی و انتظامی را به عهده دارد.

محبعلی با اشاره به دیگر وظایف نیروی انتظامی افزود: شناسایی هویت مجروحان و فوت شدگان حادثه، برقراری امنیت و آرامش در منطقه‌ای که حادثه رخ داده و جلوگیری از هرج و مرج و بی‌نظمی‌های احتمالی و ایجاد حلقه امنیتی در محل حادثه به منظور جلوگیری از سرقت و دیگر حوادث احتمالی از دیگر وظایف نیروی انتظامی در این رزمایش است.

این مسئول تصریح کرد: هر یک از ادارات در محل رزمایش باید یک چادر فرماندهی نصب کنند و تعدادی هم چادر برای اسکان اضطراری برای افراد حادثه دیده در محل حادثه نصب می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: در تقسیم وظایف ارگان‌ها و نهادهای کشوری و لشگر حفاظت و حراست از مراکز حساس مانند جایگاه‌های سوخت به عهده سپاه صاحب‌الامر (عج) و نیروی انتظامی قرار گرفته است.

محبعلی تصریح کرد: لشگر 16 زرهی مأموریت تأمین تجهیزات تشخیص مواد رادیو اکتیو و ش.م.ر، سرویس‌های بهداشتی سیار، آشپزخانه سیار و تأمین مواد انفجاری و دودزا را بر عهده دارد.

وی خواستار همکاری شهرداری‌های قزوین، محمدیه، البرز و آبیک در تأمین خودروهای آتش‌نشانی شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی مجهز، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارسال پیامک‌های اطلاع‌رسانی در مسیرهای منتهی به محل رزمایش برای تغییر مسیر اصلی (اتوبان تهران _ قزوین) به مسیر جایگزین (جاده قدیم تهران _ قزوین) باید در این رزمایش همکاری داشته باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: اداره کل اطلاعات در شناسایی عوامل اجرایی و جلوگیری از نفوذ افراد سودجو به محل حادثه و همچنین رصد شایعه پراکنی‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع برای مقابله با بروز تشویش اذهان عمومی شهروندان نیز باید همکاری لازم را در برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در مقابله با حمله هوایی به نیروگاه شهید رجایی داشته باشند.

محبعلی خواستار مستندسازی ادارات از نحوه توجیه و آماده‌سازی نیروهای اجرایی در این رزمایش شد و افزود: صدا و سیمای استان قزوین نیز در این رزمایش در به تصویر کشیدن و مستندسازی این فعالیت نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: همه ادارات در زمان رزمایش با انعطاف مناسب در عملکرد حراستی و امنیتی نسبت به تشدید اقدامات حفاظتی از اماکن خود اقدام کنند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: شرکت آب و فاضلاب این استان نیز وظیفه تأمین آب آشامیدنی  و حراست از مخازن آب و جلوگیری از آلودگی این مخازن را برعهده دارد.

محبعلی تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین در این رزمایش وظیفه تأمین پل خرپای سریع نصب در ابعاد کوچک را برعهده دارد.

این مسئول ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این رزمایش وظیفه تأمین برق ذخیره و ترمیم مواضع تخریب شده در این حمله را برعهده دارد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قزوین در پایان هماهنگی همه کارگروه‌ها را خواستار شد و افزود: در صورت وجود توان بیشتر از امور محوله به هر دستگاهی و اعلام آمادگی ادارات کارهای بیشتری محول می‌شود.

 

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها