خبرهای داغ:
با اعتبار 8 میلیارد تومان صورت گرفت:

احداث فاز نخست توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی (ع) در قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: برای بهره‌برداری از فاز نخست توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی (ع) با ظرفیت 300 دستگاه اتوبوس 8 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، .
کد خبر: ۸۵۷۶۸۸۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، محمدحسن ایرانخواه در حاشیه مراسم افتتاح توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی(ع) بازسازی 20 دستگاه اتوبوس و راه‌اندازی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که ظهر امروز در ناحیه شهری مینودر در توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: پروژه احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی(ع) از یک و نیم سال گذشته آغاز شد و در گذشته توقفگاه اتوبوس‌ها در بلوار معلم بود که به دلیل ایجاد مزاحمت به شهروندان این توقفگاه به بلوار امام علی (ع) منتقل شد.

این مسئول بیان کرد: فاز نخست پروژه احداث توقفگاه بزرگ اتوبوسرانی امام علی (ع) در مساحت 9 هکتار با اعتبار 8 میلیارد تومان با همکاری سازمان عمران شهرداری، اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری قزوین به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت این توقفگاه 300 دستگاه اتوبوس بوده و ظرفیت تعمیرگاه این توقفگاه 50 دستگاه اتوبوس است.

ایران‌خواه عنوان کرد: مخزن ایستگاه سوخت‌گیری این توقفگاه 240 لیتر است و در این مجموعه از آب و برق شهری استفاده نمی‌شود و در این مکان برق تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: پنج هکتار زمین آسفالت شده در این توقفگاه وجود دارد که به منظور استفاده در حوادث غیرمترقبه با استقرار یک هزار چادر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این توقفگاه دارای همه امکانات مورد نیاز است، گفت: آب برای شستشو دستگاه‌های اتوبوس به گونه‌ای طراحی شده است که 10 بار با تصفیه آب قابل استفاده است.

ایرانخواه گفت: برای اجرای فازهای بعدی این توقفگاه 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم با مساعدت‌های لازم این پروژه به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ایرانخواه با اشاره به بازسازی دستگاه‌های اتوبوس گفت: از سال 90 چون واردات اتوبوس ممنوع شد این سازمان اقدام به بازسازی اتوبوس‌ها کرد که از سال 90 تاکنون از مبلغ 15 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان برای بازسازی هر دستگاه اتوبوس هزینه شده است.

وی گفت: یک دستگاه اتوبوس دو طبقه با بودجه شهرداری با اعتبار 180 میلیون تومان خریداری شده که مختص گردشگران است.


گفتنی است؛ در پایان مراسم از رانندگان نمونه و عوامل اجرایی پروژه با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها