فرمانده سپاه خارگ خبر داد

اعزام 3500دانش آموز به راهیان نور دریایی در خارگ

فرمانده سپاه خارگ از حضور 3500 دانش آموز در قالب راهیان نور دریایی در جزیره خارگ خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۳۴
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، فرمانده سپاه ثارا... خارگ در جلسه هماهنگی راهیان نور که  پیش از ظهر دیروز در سالن جلسات این سپاه برگزار گردید اظهارداشت: این جزیره تقریبا به تعداد روزهای جنگ مورد بمباران دشمن قرار گرفته و خاطراتی از روز های آتش و جنگ در دل مردم این خاک هست کف وظیفه ماست این فداکاری ها و حماسه سازی ها را به نسل جوان منتقل کنیم .

سرگرد دانش آموز گفت: مردم ساکن این دیاراعم از بومی وغیر بومی، سنی و شیعه  با دست خالی ولی دست در دست هم با همتی بلند، به کمک کارکنان شتافتند و مخازن و لوله های نفتی که در اثر بمباران دشمن به کوهی از آتش تبدیل شده بودند را خاموش نمودند.

وی ادامه داد: کارکنان غیور شرکت نفت با جان نثاری نگذاشتند قلب تپنده  و شریان زندگی بخش اقتصاد کشور از فعالیت باز ایستد آنگاه که تاسیسات خشکی و دریا، سکوهای نفتی و نفتکش ها زیر بمباران شدید دشمن قرار داشت می توان دریافت، بارگیری و حمل نفت از این جزیره به سمت تنگه هرمز واز آنجا به بازارهای جهانی معنایی جز عبور از تونل آتش نداشت .

دانش آموز یاداور شد: عزیزان پدافند هر چه در توان داشتند به کار گرفته واز خارگ دفاع نمودند که شهیدان پاک باخته این واحد نظامی  مدرک این مدعاست .

فرمانده سپاه ثارا.. خارگ تصریح کرد: رزمندگانی از این جزیره برای دفاع از ناموس مملکت به جبهه های جنوب می رفتند و به وقت مرخصی و عزیمت به منزل، باز پای در جبهه ای دیگر با شدت و حجم آتش بیشتر می گذاشتند وی در ادامه گفت: ما در خارگ شهید آب، شهید آتش و شهید خشکی داریم .

وی اظهار داشت: این موارد، بخشهایی ز واقعیت خارگ در طول جنگ می باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته و چند سالی که با پی گیری های مستمر مسئولین مربوطه، این جزیره نیز به عنوان محل حضور و بازدید کاروان های راهیان نور مد نظر قرار گرفته، فرصتی مغتم جهت شناساندن گوشه هایی از ایثار اهالی این جزیره مقاوم فراهم شده است که باید حداکثر استفاده را از آن برد .

سرگرد دانش آموز از حضور 3500 تن از دانش آموزان سراسر کشور در قالب کاروان های راهیان نور از اواسط مهرماه در خارگ خبرداد و اظهار امید واری کرد این جزیره، میزبان خوبی برای این عزیزان باشد .

وی گفت: این عزیزان از بیمارستان زیر زمینی، کشتی سوخته و دیگر مکان های آسیب دیده در جنگ، به همراه روایتگری عوامل میدانی آن سالها دیدن خواهند نمود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات