وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز:

نمایشگاه کتاب تبریز پس از تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه ملی دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه بین المللی تبریز را پس از تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۹۸
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاریی بسیج در آذربایجان شرقی، علی جنتی با ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه در تبریز، ملت آذربایجان را برای کشور مایه افتخار خواند و گفت: در این دیار شاهد ستارگانی درخشان در عرصه فرهنگ، هنر، فقه، دفاع مقدس و ... بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ هر کشوری جزئی از هویت ملت آن به شمار می رود، کتاب را از پایه های اساسی فرهنگ و تمدن از آغاز تاریخ تا به امروز دانست و افزود: ما مفتخریم که معجزه پیامبر اسلام نیز کتاب(قرآن) بوده و در آن درس زندگی برای همه ملت ها تا پاین تاریخ بشریت ترسیم شده است.

جنتی با اشاره به اینکه تاریخ ملت ما مشحون از فرهنگ غنی و پرباری است که دوست و دشمن به آن اعتراف دارد، اظهار کرد: از گذشته ایران به این مهد معروف بوده و وجود شخصیت های برجسته تاریخ همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی، فردوسی، حافظ و ... نشان از آن دارد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود مراکز دانشگاهی و علمی و کتابخانه ها را در سراسر کشور حاکی از گسترش فرهنگ و علم عنوان و بیان کرد: وقتی به دامنه این فرهنگ غنی نگاه می کنیم تاثیر گسترش آن را از آسیای مرکزی تا شبه قاره هند درمی یابیم.

وی برپایی نمایشگاه بین المللی تهران را غنی تر از سال گذشته و حضور ناشران را در نمایشگاه های خارجی در سایه اعتلای فرهنگ کشورمان خواند.

جنتی با تاکید به اینکه وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضا برای اهل نظر و فکر است تا بتوانند تایفات خود را منتشر کنند، چاپ 72هزار عنوان کتاب منتشر شده در سال گذشته را برای چاپ نخست رقم خوبی خواند و ادامه داد: این رقم نسبت به سال های گذشته هشت هزار جلد افزایش داشته است.

این مقام مسئول پایین بود تیراژها علیرغم افزایش عنوان ها، افزایش دستمزد و هزینه چاپ و بروز و ظهور فضای مجازی را از علل عمده کاهش استفاده مردم از کتاب برشمرد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ساعاتی پیش در نمایشگاه بین المللی تبریز با حضور علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله شبستری؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده؛ استاندار آذربایجان شرقی و سردار حق طلب؛ رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گشایش یافت.

این نمایشگاه تا سیزدهم مهمر از ساعت 10صبح تا 20عصر در هفت سالن با حضور ناشران داخلی و خارجی آماده بازدید علاقه مندان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار