خبرهای داغ:
فرمانده لشگر 16 زرهی:

دول اسلامی به راحتی از حادثه منا عبور نخواهند کرد

امیر شهری حادثه منا را حاصل اهمال کاری دولت عربستان دانست و تنها راه حل افزایش کیفیت سفر حج را همکاری و مدیریت متحدانه کشور های اسلامی معرفی کرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۵۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

امیر عبدالرضا شهری فرمانده لشگر 16 زرهی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین در ارتباط با حادثه منا ضمن تسلیت به خانواده های بازمانده اظهار کرد: عزیزانی که در حریم امن الهی در پی انجام فریضه حج جان خود را از دست داده اند ماننده شهید ان می باشند و امیدواریم خداوند متعال علو درجات را برایشان در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: اگر تصور کنیم که اتفاقات  حج حادثه بوده و می دانم که اینچنین نیست، کسی که خود را خادم الحرمین می داند باید تمام تلاش خود را برای نهایت رفاه و سلامت زوار به کار بندد.

شهری تصریح کرد: اهمال کاری هایی که از جانب دولت عربستان رخ داده به هیچ وجه قابل بخشایش نیست، این دولت باید با تمام وجود خدمات را در ارتباط با حج ارائه دهد نه اینکه حقی هم بخواهد و با بی کفایتی با مسائل و مناسک حج برخورد کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: فاجعه ای با این عظمت نمی تواند سهوی باشد و هیچ ذهنی بی توجهی مسئولان سعودی را نمی پذیرد، انتظار می رفت این حکومت با قبول زوایای مختلف این حادثه از جامعه اسلامی عذرخواهی کند.

امیر شهری در پاسخ به این سوال که " ائتلاف کشور های اسلامی چه اثری بر مدیریت مناسک حج می تواند بگذارد؟" گفت: در کل ان اتفاق نشان داد که دولت عربستان خدمات کاملی را در ارتباط با حج ارائه دهد، بدیهی است که مدیریت این رویداد مهم در جامعه اسلامی باید بین همه کشور های اسلامی به صورت شورایی تقسیم شود.

وی ادامه داد: مدیریت ی تواند به صورت چهار ساله با اتحاد کشور های اسلامی باشد و به وضعیت مناطق زیارتی سامان داده شود.

شهری خاطر نشان کرد: حج یک فریضه اسلامی است که از زمان ابراهیم (ع) هر ساله برگزار می شود و مدیریت و رسیدگی به آن صرف اینکه در کشور خاصی قرار گرفته نمی تواند مختص یک دولت باشد و باید تحت نظر تمام کشور های اسلامی قرار گیرد.

امیر عبد الرضا شهری فرمانده لشگر 16 زرهی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم که دولت عربستان افکار ائتلاف را بپذیرد و با به کار بستن کمک ها امنیت و آرامش بیشتری در حج عزیزان به دست آید.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها