حسینی اظهار کرد: در مسیر سبک زندگی با فراهم کردن بستر لازم جهت مصونیت فرهنگی، اخلاقی و تحصیلی دانشآموزان و شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه، باید ارتباط مدارس با مراکز فرهنگی و هنری را هدفمند کنیم و با ارتقاء و افزایش سطح فعالیتهای مهارتی دانشآموزی، آموزشها را نه صرفا برای دانش افزایی و اوقات فراغت را نیز نه برای تفنن، بلکه برای کاربردی کردن آن در زندگی امروزی مد نظر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: لذا آن عده از دانش آموزانی که به هر دلیلی دارای محرومیت و کمبود هستند نیازمند توجه بیشتری در امر آموزش و تربیت هستند تا بتوانند در چرخه اهداف و راهبردهای تعیین شده قراربگیرند
امام جمعه موقت عسلویه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: معلمان و مربیان بر آشنایی دانشآموزان با سبک زندگی اسلامی ایرانی و توجه به علایق، تفاوتهای فردی و نیازهای واقعی دانشآموزان تمرکز جدی داشته باشند.
حسینی تاکید کرد: اگر بتوانیم در فرایند آموزش مخاطب خود را با مهارت های زندگی و چگونگی زیستن با دیگران آشنا کنیم می توان گفت مسیر را درست در پیش گرفته ایم؛ درغیر این صورت انباشت دانش هر چقدر هم تا مدارج عالی باشد نقش چندانی در سعادت و تعالی جامعه ندارد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید درس زندگی را در مدارس توسعه دهد، بیان کرد: آموزش در واقع تربیت نیروی انسانی پشت میزنشین نیست و کشوری می تواند ادعای توسعه یافتگی کند که جامعه خود را با مهارتهای کاربردی آموزش و پرورش دهد.
انتهای پیام/
.