مسؤول سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد

فعالیت 2 مرکز تخصصی رشد و خلاقیت و هوانوردی در سپاه استان بوشهر

مسؤول سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از فعالیت 2 مرکز تخصصی رشد و خلاقیت و هوانوردی در سپاه استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۳۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، محمدجعفر آبادی در آیین رونمایی از هواپیمای فوق سبک در دشتستان اظهار داشت: بسیجیان استان بوشهر همواره ابتکارات و خلاقیت‌های بسیار زیادی داشته‌اند و این مهم نشانه تعهد و تخصص و توانمندی بالای آنها است.

مسوول مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و نوآوری سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: هواپیمای بومی فوق سبک دو نفره بدست متخصصان و نخبگان بسیجی برادران کیامرثی با همکاری خلبان بسیجی ابراهیم بناری و زیر نظر مستقیم سپاه دشتستان ساخته شده و و امروز پس از تست نهایی اولین پرواز رسمی خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس با موفقیت انجام داد.

بسیجی خلبان محمد جعفر آبادی افزود: این هواپیمای فوق سبک دو نفره قابلیت پرواز به مدت شش ساعت مستمر با سقف پروازی 10هزار پا را دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون دو کارگروه هوانوردی و رباتیک شامل چندین رشته از جمله پاراگلایدر، هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین فوق سبک، در زمینه های طراحی، ساخت و پرواز در مرکز رشد، خلاقیت، توسعه و نوآوری سازمان علمی و پژوهشی سپاه امام صادق(ع)استان بوشهر فعالیت دارند.

آبادی گفت: اکنون دو مرکز رشد و خلاقیت و هوانوردی به نام شهیدعلیرضا ماهینی در مرکز استان بوشهربا 80 عضو و شهید غلامرضا ضنجرسیم در شهرستان دشتستان با 50 عضو فعال است.

وی یادآور شد: سازمان بسیج علمی استان بوشهر آمادگی دارد از مخترعان و مبتکران بسیجی در عرصه تبدیل ایده به نمونه های اولیه و پدیده و حمایت های مالی و معنوی و سپس تجاری سازی آنها حمایت کامل به عمل آورد.

آبادی گفت: یکی از طرح های بسیجیان عضو مرکز رشد شهید غلامرضا ضنجرسیم که امروز به پرواز درآمد هواپیمای فوق سبک با دو سرنشین است که برای نخستین بار در استان بوشهر طراحی، ساخته شد و به پرواز درآمد و این گروه از مخترعان برتر بسیجی کشور هستند.

وی اضافه کرد: این مرکز نمایندگی آموزش و جذب دانشجوی خلبانی را از شرکت راز طلایی پرواز زیرمجموعه سازمان هواپیمایی کشور اخذ کرده که اولین دوره آموزشی آن در این مرکز آغاز شده و دوره ها برای عموم آزاد است.

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس از سوی مرکز رشد و خلاقیت سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با حضور جمعی از بسیجیان استان بوشهر و استان فارس 13 پرنده پاراگلایدر تک نفره و دو نفره با پرواز خود در آسمان دشتستان هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ارسال نظرات